شناسهٔ خبر: 67327561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

غریب آبادی مطرح کرد:

آمریکا با مردم ایران صادق نیست

دبیر ستاد حقوق بشر: رفتار‌های ضد انسانی و وحشیانه علیه دانشجویان و اساتید در آمریکا بر همه جهان آشکار است و جنایاتی که آمریکا علیه مردم ایران انجام داده نیز نباید فراموش شود.

صاحب‌خبر -

آمریکا با مردم ایران صادق نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست خبری بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و خبرنگاران امروز صبح ۳ تیرماه ۱۴۰۳ در محل شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

غریب آبادی گفت: از روز چهارشنبه ۶ تیرماه برنامه‌های هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: نشست‌های مختلفی با نهاد‌ها و مراکز برگزار شد و آمادگی‌های داوطلبانه خوبی ایجاد شده، برای اینکه هم بازخوانی دقیقی از جنایات آمریکا از حقوق بشر و همچنین اطلاع رسانی مناسبی به افکار عمومی و بین الملل ضد حقوق بشری آمریکا انجام شود.

دبیر ستاد حقوق بشر درباره حجم جنایات آمریکا بیان کرد: در طول تاریخ پیدایش این کشور میلیون ها نفر انسان بی گناه کشته شدند و حقوق زنان و رنگین پوستان به شدت در آمریکا نقض می‌شود.

وی ادامه داد: رفتار‌های ضد انسانی و وحشیانه علیه دانشجویان و اساتید در آمریکا بر همه جهان آشکار است. اینها نمونه‌های کوچکی از رفتار‌های ضد حقوق بشری امریکا را نشان می‌دهد.

غریب آبادی گفت: جنایاتی که آمریکا علیه مردم ایران انجام داده نیز نباید فراموش شود، مردم و سیاسیون ما باید آگاه باشند که آمریکا با مردم ایران صادق نیست و حمایت از گروهک‌های تروریستی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز قبلاً گفتند، اعتقاد ما این است که آمریکا مستقیماً در این جنایات دخیل و آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و آمریکا برای این جنایات باید پاسخگو باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار دیروز مسئولان قضایی با رهبر انقلاب و نکاتی که در این دیدار مطرح شد، گفت: مواضع ما در حوزه حقوق بشر بسیار کلیدی است. تأکیدات رهبری چراغ راهنمای ما در مقوله حقوق بشر است. در حوزه حقوق بشر، مقام معظم رهبری نقد‌های جدی بر حقوق بشر غربی وارد کردند و ایشان تاکید داشتند مبانی حقوق بشر غربی نباید مورد استناد قرار گیرد، زیرا انتقادات جدی به آن داریم.

غریب آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص تروریست خواندن سپاه توسط دولت کانادا گفت: سپاه بخشی از نیرو‌های مسلح رسمی جمهوری اسلامی است. این نیرو‌ها در بخشی از حاکمیت کشور هستند و تروریست خواندن آنها برخلاف اصول حقوق بین الملل است. سپاه یک نیروی نظامی است که حافظ امنیت ملی و مرز‌های ما و دستاور‌های انقلاب اسلامی است و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریست در منطقه را ایفا کرده است. اگر می‌بینیم کشور‌های منطقه در امنیت هستند و گروهک تروریستی داعش مهار شدند، مدیون و مرهون اقدامات بخش‌هایی از سپاه است و مرهون خون شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: کانادا کشوری است که بیشترین اقدام ضد حقوق بشری را بعد از آمریکا علیه ایران انجام داده است. بعد از اینکه کانادا با ایران روابط دیپلماتیک را قطع کرد، هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا دیگر نداریم و حجم وسیعی از ایرانیان در آنجا از خدمات کنسولی محروم هستند. ایرانیان آنجا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رأی را به صندوق بیاندازند؟ آیا این اقدام کانادا اقدام ضدحقوق بشری است یا نه؟ خود کانادا کشوری است که هم از گروهک‌های تروریستی حمایت کرده و هم علیه مردم خود اقدامات ضدحقوق بشری انجام داده است و می‌بینیم هر چند وقت یک بار اقدامات حقوق بشری علیه مردم بومی خود اعم از تجاوز به دانش آموزان و … را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اقدام کانادا یک اقدام سیاسی است، تاکید کرد: ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و این اقدام کانادا خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی است. در این شرایط کانادا باید مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به جنایات حقوق بشر آمریکا گفت: آفت این است که امکان دارد کشور‌ها به این سیر جنایات عادت کنند، اما درواقع نباید این جنایات عادی شود، نقش رسانه‌ها در اینجا پرنگ می‌شود تا با آگاهی بخشی به مردم از عادی سازی جنایات جلوگیری شود.

نظر شما