شناسهٔ خبر: 67327496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال دانشجویی : انتخابات مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی است

شیراز - ایرنا - دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان فارس گفت: مشارکت در انتخابات یکی از عرصه‌های مهمی است که ملت آگاه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی تلقی کرده و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره ابهت، عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده اند.

صاحب‌خبر -

محمد زکی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از پیروزی تاکنون فراز و فرودها و حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته و سرمایه‌های گرانبهایی را در این مسیر داده است گفت: متاسفانه حادثه ناگوار و شهادت حضرت آیت الله رئیسی سبب شد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را شاهد باشیم.
دبیر شورای سیاستگذاری گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران روزهای تلخی را در نبود شهید جمهور و دیگر شهدای خدمت می‌گذراند.
زکی پور تاکید کرد: شهید رییسی به عنوان یک رئیس جمهور پر تلاشی بود که در مدت خدمت صادقانه خود علاوه بر اینکه خدمات ارزشمند را در حوزه های مختلف از خود به یادگار گذاشت باعث سربلندی و اعتلای نظام جمهوری اسلامی در سطح جهانی شد.
وی همچنین گفت: اگر چه ملت ایران به سوگ خادمین خود نشسته‌اند؛ اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نباید نگران و دلواپس بود؛ چرا که هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان فارس همچنین با اشاره به اینکه بدون تردید در این برهۀ حساس و سرنوشت ساز، نقش و تاثیر دانشگاه و دانشگاهیان در روشنگری آحاد مردم برای انتخاب اصلح در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در صحنه انتخابات بر کسی پوشیده نیست افزود: قشر جوان و فرهیخته کشور می تواند در کنار سایر اقشار در جهت اعتلای مردم سالاری دینی و اسلامی اهتمام ورزیده و ضمن ترغیب مردم، نقش سازنده تک تک افراد در سرنوشت کشور را تبیین کند.


وی همچنین گفت: تجربه، پختگی و نشاط جوانی در جایگاه دوم نظام، بسیار مهم و ضروری است و افق نگاه مردم شریف ایران باید تدارک گام دوم انقلاب باشد آن هم با انتخاب تیمی با انگیزه که بتواند شعار دولت جوان حزب اللهی را محقق سازد.
دبیر شورای سیاستگذاری گام دوم انقلاب در ادامه یادآور شد: رئیس جمهور شهید ارتباط بسیار مناسبی با قشر جوان و جریان دانشجویی داشتند و به دانشگاه و دانشجو اهمیت می‌دادند و نسبت به دغدغه جوانان بی توجه نبودند.
وی تاکید کرد: در این مدت شاهد بودیم که وی در نشست‌های دانشجویی تک تک خواسته‌ها و نکات دانشجویان را یادداشت می‌کرد و به آنها پاسخ لازم را ارایه می داد.
زکی پور در ادامه گفت: حضور دولتمردان به ویژه وزرا در دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با دانشجویان گواه این مطلب بوده است.
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان فارس با اشاره به این مطلب که شهید آیت‌الله رئیسی نمونه یک مدیر جهادی و مردمی بود خاطرنشان کرد: وی همواره به شهرها و مناطق دورافتاده سفر می‌کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرد و مردم هم در مراسم تشییع شهدای خدمت نشان دادند به آرمان های انقلاب وفادار و قدرشناس خادمان خود در دولت هستند.

انتظار از رئیس جمهور آینده
دبیر شورای سیاستگذاری گام دوم انقلاب در ادامه افزود : از رئیس‌ جمهور منتخب نیز انتظار می رود تا مانند شهید رئیسی به جوانان و دانشجویان باورعمیق داشته باشد و قشر جوان نیز به طور قطع در تعامل با رییس‌ جمهور منتخب، در راستای رفع مشکلات مردم و کشور به دولت چهاردهم، کمک خواهد کرد.
وی در ادامه با یادآوری این مطلب که آنچه اکنون ایران اسلامی با آن مواجه است، سه مساله اساسی می باشد گفت: اولین آن ضرورت اصلاح ساختارهای اقتصادی که رهبر معظم انقلاب یک دهه است در نامگذاری شعار سال به مسائل اقتصادی توجه می‌کنند.
زکی پور افزود: بحران تامین آب و بیکاری و ناامیدی در جوانان نسبت به آینده از دیگر مسائلی است که دولت چهاردهم باید به طور جدی برای آن برنامه داشته باشد.
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان فارس تاکید کرد: جوانان همواره با شور و نشاط اجتماعی در آزمون‌های بزرگ ملی نقش مهم و حیاتی ایفا کرده‌اند و برای روشنگری و شفاف سازی مسائل مختلف انتخاباتی در میان مردم نقش مهمی دارند.
وی افزود: جوانان می‌توانند با تبیین سیاست‌های نظام در جامعه به انتخاب فرد اصلح از سوی مردم کمک کنند .
زکی پور در خاتمه ضمن دعوت از جامعه بزرگ دانشجویی و جوان کشور که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند گفت: جوانان یکی از گروه های جمعیتی اثرگذار در تحولات سیاسی و اجتماعی محسوب می شوند و می طلبد که در این شرایط حساس برای حضور پرشور در انتخابات تمام تلاش خود را انجام دهند زیرا نوع رفتار، کنش گری انتخابی و میزان مشارکت آنان در عرصه سیاست می تواند تعیین کننده ثبات و نهادمندی نظام سیاسی باشد.

نظر شما