شناسهٔ خبر: 67327447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز اهلیت‌سنجی طرح های اشتغالزایی بنیاد علوی در ۱۰۰ روستای خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مجری بنیاد علوی در خراسان‌شمالی از آغاز اهلیت‌سنجی متقاضیان طرح های اشتغالزایی در ۱۰۰ روستای این استان برای توانمندسازی مناطق کم برخوردار خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح ثبت نام متقاضیان کسب و کار بنیاد علوی در استان پایان یافته و از امروز اهلیت سنجی طرح های اشتغالزایی انجام می شود.

وی افزود: طرح های اشتغالزایی بنیاد علوی با هدف توانمند سازی جوامع محلی و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی به ویژه در مناطق محروم و روستایی اجرا می شود.

عبدی ادامه داد: پس از انجام اهلیت سنجی توسط تسهیل گران و عوامل اجرای بنیاد علوی، متقاضیان طرح های اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

مجری بنیاد علوی در خراسان شمالی گفت: تسهیلات اشتغالزیی این نهاد به افراد توانمند که میزان آن بستگی به نوع اشتغال دارد، پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی بنیاد علوی در سال جاری بر مساله اشتغال است و حدود ۷۰ درصد اعتبارات در این خصوص هزینه خواهد شد.

بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان مسوول پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در مناطق کم برخوردار است.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما