شناسهٔ خبر: 67327359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خرید تضمینی ۲۴۵ میلیارد تومان کلزا از کشاورزان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون از نظر ارزش ریالی حدود ۹۶ میلیارد تومان کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی ما خرید تصمینی ۲۴۵ میلیارد تومان کلزا تا انتهای فصل برداشت این محصول در تابستان است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تولید بیش از ۲۶ هزار تن تخم‌مرغ در این استان طی فصل بهار ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: در سه ماه ابتدایی امسال بیش از ۲۶ هزار و ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در استان تولید شده است.

وی از تولید حدود ۸۸۰۰ تن تخم‌مرغ در خرداد خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ما تولید در مجموع ۱۱۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان قزوین تا پایان سال جاری است؛ بنابراین این میزان نسبت به آنچه که اردیبهشت پیش‌بینی شده بود، ۵۰۰۰ تن رشد دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه آبیک قطب اصلی تولید تخم مرغ در این استان است، اضافه کرد: قزوین چهارمین استان تولیدکننده از نظر کمیت تولید تخم مرغ در کشور محسوب می‌شود که دارای ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت بیش از ۹.۱ میلیون قطعه است.

عطایی درباره وضعیت خرید تضمینی محصول کلزا گفت: پنج مرکز خرید بخش خصوصی و تعاونی در سطح استان قزوین تا امروز بیش از ۲۷۰۰ تن کلزا از کلزاکاران استان خریداری کرده‌اند که پول آن توسط صنایع روغن‌کشی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون از نظر ارزش ریالی حدود ۹۶ میلیارد تومان کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی ما خرید تضمینی ۲۴۵ میلیارد تومان کلزا تا انتهای فصل برداشت این محصول در تابستان است.

نظر شما