شناسهٔ خبر: 67326866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادی ۴۶ زندانی غیر عمد استان یزد با گذشت ۳۰ میلیاردی شکات

مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی تعداد ۴۶ زندانی غیر عمد با مشارکت نیکوکاران و همراهی خوب شکات در گذشت بخشی از دیون از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

آزادی ۴۶ زندانی غیر عمد استان یزد با گذشت ۳۰ میلیاردی شکاتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رضا مقبلی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۴۶ زندانی غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آنها ۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل زندان های استان ادامه داد: در فرآیند آزادی از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود و شکات نیز در این پرونده‌ها خود به مانند خَیر عمل نموده و مبلغ ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را گذشت نموده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل و آورده مددجو به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۴۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده‌ها تعداد ۲۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۱۰ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، ۶ محکوم مربوط به پرداخت نفقه، یک مددجو محکوم پرداخت دیه تصادفات رانندگی و یک مددجو نیز مربوز یه پرداخت دیه حوادث کارگاهی بودند.

مدیرکل زندان‌ها ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۱ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۳۵ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۶ مددجو زن و ۴۰ مددجو نیز مرد بودند.

مقبلی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: ستاد مردمی دیه استان یزد همواره در کلیه مناسبت‌ها اقدام به برگزاری پویش، جشن گلریزان و آیین آزادی میکند که همواره در این موضوع در کشور جزو رتبه‌های برتر است که در همین راستا نیز در نظر دارد تا به مناسبت عید سعید غدیر خم و هفته قوه قضاییه با مشاکرت اهالی دوشنبه‌های رهایی و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اقدام به برگزاری جشن گلریزان زورخانه‌ای نماید تا با کمک‌های خیرین و نوعدوستان دارالعباده زمینه آزادی چند زندانی غیر عمد فراهم گردد.

وی اظهار داشت: این جشن گلریزان مورخ دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ به میزبانی زورخانه علی ابن ابی طالب (ع) واقع در صفاییه، میدان ابوذر، خیابان تیمسار فلاحی برگزار خواهد شد و نیکوکاران میتوانند جهت سهیم شدن در امر آزادی زندانیان غیر عمد در این جشم حضور یابند.

نظر شما