شناسهٔ خبر: 67326627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جادوی نقش و رنگ بر دیواره‌های بجنورد

بجنورد-ایرنا- اولین دیوار نگاره مذهبی منقوش به طرح های اسلیمی و اسمای متبرک قرآنی بر دیواره های مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با حضور امام جمعه بجنورد و جمعی از مسوولان استانی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شاید هنگامی که سخن از سیما و منظر شهری به میان می‌آید بیشتر افکار به سوی ایجاد فضای سبز، درختکاری و آب‌نماها، مجسمه‌ها و نمادهاو رنگ آمیزی مبلمان شهری برود اما دیوارها این توان را در خود دارند که که چهره شهر را متحول کنند.

یک دیوار نگاره می‌تواند از ابعاد مختلف دارای کارکرد باشد؛ از سوی دیگر حامل پیام‌های شگرف باشد و مخاطب را به تفکر وا دارد و از سوی به عنوان یک سوغات فرهنگی همانند معماری نقش آفرین باشد.

نقش رنگ و قلم بر دیوارهای شهر بجنورد جادوگری می کند و این روزها اسامی «الله» بر دیواره های مصلای امام خمینی بجنورد نقش آفرینی می کند.

هنگامی که دیوارهای مصلا در قامت یک بوم نقاشی میدان هنرآفرینی هنرمندان شاخص باشد می تواند رهگذران را به تماشای خود میخکوب کند.

جادوگری نقش و رنگ بر دیواره‌های بجنورد

اولین دیوار نگاره مذهبی منقوش به طرح های اسلیمی و اسمای متبرک قرآنی در مجاورت مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با حضور مسوولان استانی رونمایی شد.

شهردار بجنورد روز یکشنبه در آیین رونمایی از این دیوارنگاره بر ضرورت هدفمند کردن فضاهای شهری تاکید و اظهارکرد: دیوارنگاره ها رابط بصری بین شهروند و فرهنگ شهری است.

علی کشمیری افزود: اجرای این دیوارنگاره با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار شامل تعمیرات، زیرسازی، رنگ آمیزی و اجرای نقاشی دیواری با استفاده از با کیفیت ترین مواد انجام گرفته است.

وی بیان کرد: دیوارنگاره ها گویای اصالت و هویت فرهنگی شهر هستند و اجرای دیوارنگاره ها ریشه در فرهنگ منطقه دارد و به لحاظ کیفی تعاملات اجتماعی را بسط می دهد.

امام جمعه نیز در این آیین با قدردانی از زحمات شهرداری در توجه به فضاسازی مذهبی شهر گفت: مصلای امام خمینی(ره) از مهمترین مراکز تجمعات مذهبی و ملی است که اجرای دیوارنگاره هویت دهنده به این مرکز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری اظهار کرد: توجه مدیریت شهری به امور اجتماعی برگرفته از احساس تعلق خاطر به شهروندان و ارزش گذاری تبلیغی برای مذهب است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما