شناسهٔ خبر: 67326594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخبر: دولت سیزدهم احیای ۱۰ هزار واحد تعطیل یا نیمه تعطیل را هدف گذاری کرده بود

تهران-ایرنا- سرپرست ریاست جمهوری احیای واحدهای تولیدی راکد را از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور شهید دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم احیای ۱۰ هزار واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل را هدف‌گذاری کرده بود که امروز بخش قابل توجهی از آن محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد مخبر در آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از ۲۶ پروژه صنعتی و معدنی در ۱۰ استان کشور که صبح امروز یکشنبه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید بزرگ غدیر و هفته ولایت گفت: اگر چه غدیر عید بزرگی است، اما ما در این ایام دو غم بزرگ داریم که یکی فقدان شهدای خدمت و دیگری تداوم جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه غزه است.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه شهید رئیسی در زمینه رشد و رونق اقتصاد و تولید کشور دغدغه جدی داشت و مسائل این حوزه را به شکل مستمر پیگیری می‌کرد، افزود: شهید رئیسی به هیچ عنوان جلسات رصد اقتصادی را تعطیل نمی‌کرد و در کنار آن جلسات متعددی با مسئولان و فعالان اقتصادی داشت و علاوه بر اینها به صورت میدانی نیز مسائل و رفع مشکلات این بخش را دنبال می‌کرد.

مخبر احیای واحدهای تولیدی راکد را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور شهید دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم احیای ۱۰ هزار واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل را هدف‌گذاری کرده بود که امروز بخش قابل توجهی از آن محقق شده و بخش زیادی از موفقیت‌های دولت مردمی در زمینه تشکیل سرمایه ثابت، کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید مربوط به اقدامات و تلاش‌های دولت در همین عرصه است.

سرپرست ریاست جمهور افتتاح پروژه‌های وزارتخانه‌های مختلف را که از دیروز در وزارت بهداشت آغاز شده است، نماد و نمایی از عملکرد و دستاوردهای دولت مردمی عنوان و تصریح کرد: طرح‌هایی که دیروز در وزارت بهداشت و ۲۶ طرحی که امروز در وزارت صمت افتتاح شد، فقط بخشی از طرح‌هایی هستند که قرار بود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند و به عنوان مثال وزارت صمت ۱۲۵ طرح قابل افتتاح تا پایان شش ماهه اول سال دارد که حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده و امروز فقط ۲۶ عدد از این طرح‌ها افتتاح شد.

مخبر در ادامه با بیان اینکه رشد تولید بدون توجه به صنعت امکان‌پذیر نیست، سیاستگذاری دولت مردمی در این بخش مبتنی بر راهنمایی‌های رهبری معظم انقلاب و تمرکز بر توسعه بنگاه‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان را از جمله دلایل توفیقات و دستاوردهای این وزارتخانه دانست و گفت: خوشبختانه دکتر علی‌آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت که خود از دانشمندان این حوزه نیز محسوب می‌شود، تمام سیاست‌های لازم برای توسعه صنعت با تکیه بر این توانمندی‌ها را لحاظ کرده است.

سرپرست ریاست جمهوری شرکت‌های دانش بنیان را یک مزیت و امتیاز ویژه برای کشور برشمرد و با بیان اینکه امروز ایران اسلامی یکی از کشورهای پیشرو و پیشرفته در این حوزه است، افزود: کشور عزیز ما به‌رغم برخورداری از نعمت‌های طبیعی و خدادادی از وجود نیروهای جوان و نخبه به عنوان لوازم اصلی توسعه دانش‌بنیان‌ها بهره‌مند است و اساسا اگر به دنبال افزایش بهره‌وری هستیم با تکیه بر این ظرفیت‌ها قابل تحقق است.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود تعامل ویژه با بخش خصوصی، توسعه حمل و نقل عمومی برقی، جایگزینی پساب با آب شرب در صنایع، رفع دغدغه مردم در تولید و عرضه خودروی باکیفیت و افزایش قابل توجه استفاده صنایع از برق تجدیدپذیر را از جمله اقدامات اثربخش وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت مردمی عنوان و بر ضرورت پیگیری، تداوم و تکمیل این اهداف دولت در این وزارتخانه تاکید کرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری با اشاره به عقب‌ماندگی‌ها در بهره‌مندی از ظرفیت معادن کشور افزود: معادن جزو ظرفیت‌های بسیار ارزشمند کشور است که می‌توانیم از آن به‌اندازه نفت درآمد داشته باشیم که متاسفانه در سال‌های گذشته این بخش مورد غفلت واقع شده و به‌رغم اقدامات خوب و موثر دولت مردمی همچنان در این بخش شاهد عقب‌ماندگی هستیم که با جدیت باید پیگیری و دنبال شود.

مخبر در ادامه فراهم شدن زمینه برای توسعه تعاملات تجاری و صنعتی با کشورهای بزرگ اقتصادی با عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر بریکس، شانگهای و اتحادیه اوراسیا را از دیگر اقدامات و دستاوردهای بزرگ شهید رئیسی عنوان و بر لزوم بهره‌گیری و استفاده صنعتگران از این ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه صنعت کشور تاکید کرد.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه دولت تا روز آخر پیگیر رفع مشکلات صنعتگران خواهد بود، بر ضرورت انتقال و بومی کردن دانش در بخش صنعت و همچنین توسعه تعاملات تجاری با کشورها با اولویت مثبت شدن تراز تجاری کشور تاکید کرد.

نظر شما