شناسهٔ خبر: 67326483 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعضای باند قطع و قاچاق درختان جنگلی در میاندوآب دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: سه عضو باند قطع و قاچاق درختان جنگلی تالاب نوروزلو در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

موسی جسور رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهار کرد: با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های میاندوآب، باروق و ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی شهید شجاعیان، اعضای این باند شناسایی و با دستور مقام قضائی دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متخلفان به صورت شبانه و حین قطع درختان دستگیر شدند، افزود: گستردگی این شبکه بیش از ۳۰ نفر بوده و برخی از اعضای این باند در ماموریت های قبلی دستگیر شده و عملیات شناسایی و اطلاعاتی طی چند مرحله و حدودا یک ماه زمان برده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب بیان کرد: چتر حفاظتی یگان حفاظت محیط زیست بر منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو روز به روز از توسعه و گسترش بیشتری برخوردار خواهد شد و اقدامات حفاظتی، گشت و مراقبت، حضور فیزیکی و نوع مدیریت و پایش منطقه بصورت شبانه روزی است.

جسور اضافه کرد: افراد دستگیر شده با صدور قرار تامین کیفری، برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی، در بازداشت به سر می برند.

وی یادآور شد: هم اکنون با احداث پاسگاه محیط‌بانی در تپه نوروزلو، این تالاب در طول شبانه‌روز توسط محیطبانان پایش و رصد می‌شود و هرگونه تجاوز به حریم این منطقه حفاظت شده و آتش‌سوزی در نیزارهای آن بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

نظر شما