شناسهٔ خبر: 67326338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر تبلیغات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا :

شهروندان در ساخت آینده‌ای مناسب کشور باید مشارکت کنند

نرگس باستان

دبیر تبلیغات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه انتخابات دارای یک جز شرعی واعتقادی است، گفت: شهروندان یک کشور باید در ساخت آینده‌ای مناسب برای آن کشور مشارکت داشته باشند و دانشجویان موذن جامعه هستند بنابراین قشر تحصیلکرده با مطالعه و دانش می‌توانند خانواده خود را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند.

صاحب‌خبر -

علیرضا یوسفی در نشست نقش دانشگاهیان در تقویت مشارکت مردم در انتخابات که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با بیان اینکه اگر دانشجو با تحقیق به این نتیجه برسد که شرکت در انتخابات برای او مفید است به‌طورقطع با دعوت افراد خانواده خود نقش چشمگیری در انتخابات خواهد داشت، ادامه داد: حالت دیگر این است که دانشجویان بدون تمایل و صرفا برای داشتن مهر انتخابات در هر انتخاباتی شرکت کنند که در این صورت خانواده خود را نیز به مشارکت دعوت نکرده و آمار رأی‌های سفید و باطله افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش مشارکت‌های انتخاباتی این است که ریاست جمهوری و نمایندگان منتخب درمیان مردم حاضر شده و با مردم تعامل و گفت‌وگو داشته باشند، افزود: درغیر این صورت فرد ذوق خود را برای شرکت در انتخابات بعدی از دست خواهد داد .

وی گفت: تشکل‌های دانشجویی با دعوت از اساتید سعی در تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات دارند همچنین نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری برای روشنگری دیدگاه‌های آنها در این نشست‌ها حضور خواهند داشت.

 دبیر تبلیغات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا با تاکید براهمیت برنامه‌های چهار ساله نامزدهای ریاست جمهوری، بیان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف به روشنی مطرح کنند و نیروی انسانی و تیم‌بندی این نامزدها، عملکرد و تجارب این افراد نیز در انتخاب مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است.

یوسفی با بیان اینکه جوانان مدیون خون شهدا هستند که امنیت را فراهم کردند، تصریح کرد: شهروندان یک حکومت اسلامی وظیفه دارند که بخش خفته مدیریتی را بیدار کنند بنابراین عده‌ای معتقد هستند که شرکت نکردن در انتخابات راهکار بیدار شدن بخش خفته بوده و این کار را به عنوان یک راه اعتراضی به وضعیت موجود انتخاب می‌کنند.

وی افزود: گره زدن انتخابات به امنیت و دینداری منجر به حضور کاذب افراد در انتخابات و افزایش آمار رأی‌های سفید و باطله خواهد بود بنابراین باید برای داشتن مشارکت حداکثری به جای استفاده از تعصب دینی مردم، دلایل حضور به‌صورت منطقی و واضح برای آنها تبیین شود.

شهروندان در ساخت آینده‌ای مناسب کشور باید مشارکت کنند

انتهای پیام

نظر شما