شناسهٔ خبر: 67325972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قالیباف: مشکلات کشور با مشارکت حداکثری برطرف می‌شود

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب فردی کارآمد و شایسته می‌تواند کشور را در حل مشکلات یاری دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ‌محمد‌باقر قالیباف‌ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که برای برنامه‌های تبلیغاتی خود به شهر مقدس قم سفر کرده با آیت‌الله کریمی‌جهرمی از اساتید حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدباقر قالیباف در این دیدار با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از عوامل مؤثر در تقویت قدرت ملی، میزان مشارکت مردم در امور است که این امر نقش به سزایی نیز در حل مسائل داخلی و خارجی دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: انتخابات بستر مناسبی برای پیشبرد اهداف کشور و حل مشکلات بر اساس و مبنای قانون است.

وی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو و انتخاب فردی کارآمد و شایسته می‌تواند کشور را در حل مشکلات یاری دهد.

قالیباف ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حل مشکلات اقتصادی و عرصه‌های دیگر دارد که باید از این توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها حداکثر بهره برداری را انجام داد.

آیت الله کریمی جهرمی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به قالیباف، عرصه انتخابات را برای تعیین سرنوشت کشور مهم برشمرد و بر لزوم تلاش مسوولان برای کاهش مشکلات جامعه به خصوص در زمینه های معیشتی و اقتصادی تاکید کرد.

وی بیان کرد: انسان باید توجه داشته باشد که اعمالش بر خلاف دستورات الهی نباشد و همه باید نسبت به این امر توجه لازم داشته باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان هر کاری که می‌خواهد انجام دهد باید به این امر توجه داشته باشد که خداوند ناظر بر اعمال انسان است.

آیت الله کریمی جهرمی تصریح کرد: کسانی که در مسؤولیت اداره جامعه هستند هر چقدر با مردم بهتر ارتباط برقرار کنند، اثرات و برکات بیشتری خواهند داشت و نباید در بین مردم تردید ایجاد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان در جایی هم که قصور داشته باید با مردم صادق باشد و شفاف سخن بگوید و این امر عیبی برای انسان نیست.

آیت الله کریمی جهرمی ادامه داد: اینکه گفته شود کشور هیچ مشکلی ندارد، کاری از پیش نمی‌رود و انسان ممکن است در جایی دچار اشکال شود و نباید همه مشکلات را به گردن دیگران انداخت.

وی اظهار داشت: مشکلات را نباید به گردن دیگران انداخت و اگر خودمان هم تقصیری داشته ایم باید به امر اعتراف کنیم.

آیت الله کریمی جهرمی ادامه داد: انسان اگر در جایی خطایی انجام داد باید بازگردد که این امر موجب دلگرمی مردم می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر مسؤولان با مردم صادق باشند در این صورت در میان مردم جایگاه رفیعی خواهند داشت و هر چقدر انسان در خدمت به کشور و مردم تلاش کند برای عزت اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مسؤولان باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند و در روایت داریم که بیان عیب به انسان یک هدیه است و به همین دلیل باید تحمل داشته باشیم و پاسخ بدی ندهیم که این امر در اداره کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اگر کسی انتقاد کرد نباید او را ضدانقلاب بدانیم و این سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام نیست.

آیت الله کریمی جهرمی افزود: باید دلمان را با دل ملت یکی کنیم و امیدواریم بهترین‌ها برای ملت ما رغم بخورد.

انتهای پیام/

نظر شما