شناسهٔ خبر: 67324698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاد برجسته حوزه علمیه قم:

مسوولان باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند

قم- استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: مسوولان باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند که این امر در اداره کشور بسیار مهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی کریمی جهرمی صبح یکشنبه در دیدار با محمدباقر قالیباف بیان کرد: انسان باید توجه داشته باشد که اعمالش بر خلاف دستورات الهی نباشد و همه باید نسبت به این امر توجه لازم داشته باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان هر کاری که می‌خواهد انجام دهد باید به این امر توجه داشته باشد که خداوند ناظر بر اعمال انسان است.

آیت الله کریمی جهرمی اضافه کرد: کسانی که در مسؤولیت اداره جامعه هستند هر چقدر با مردم بهتر ارتباط برقرار کنند، اثرات و برکات بیشتری خواهند داشت و نباید در بین مردم تردید ایجاد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان در جایی هم که قصور داشته باید با مردم صادق باشد و شفاف سخن بگوید و این امر عیبی برای انسان نیست.

آیت الله کریمی جهرمی ادامه داد: اینکه گفته شود کشور هیچ مشکلی ندارد، کاری از پیش نمی‌رود و انسان ممکن است در جایی دچار اشکال شود و نباید همه مشکلات را به گردن دیگران انداخت.

وی تصریح کرد: مشکلات را نباید به گردن دیگران انداخت و اگر خودمان هم تقصیری داشته ایم باید به امر اعتراف کنیم.

آیت الله کریمی جهرمی ادامه داد: انسان اگر در جایی خطایی انجام داد باید بازگردد که این امر موجب دلگرمی مردم می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر مسؤولان با مردم صادق باشند در این صورت در میان مردم جایگاه رفیعی خواهند داشت و هر چقدر انسان در خدمت به کشور و مردم تلاش کند برای عزت اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مسؤولان باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند و در روایت داریم که بیان عیب به انسان یک هدیه است و به همین دلیل باید تحمل داشته باشیم و پاسخ بدی ندهیم که این امر در اداره کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اگر کسی انتقاد کرد نباید او را ضدانقلاب بدانیم و این سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام نیست.

آیت الله کریمی جهرمی افزود: باید دلمان را با دل ملت یکی کنیم و امیدواریم بهترین‌ها برای ملت ما رغم بخورد.

نظر شما