شناسهٔ خبر: 67559184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز پویش نذر خون حسینی در استان یزد

حمید رضا دهقان

مدیر کل انتقال خون استان یزد از آغاز پویش «نذر خون حسینی» در استان همزمان با آغاز ماه محرم و تداوم ان تا پایان سفر در قالب مراجعه به پایگاه‌ها و اعزام تیم‌های سیار خون‎گیری خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر «محمدرضا آقایی» در گفت‎وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اهتمام مردم نوعدوست یزد به امر خداپسندانه اهدای خون برای بیماران نیازمند، گفت: در همین راستا نیز هر ساله همزمان ماه‎های محرم و صفر شاهد برگزاری پویش «نذر خون» در استان هستیم و امسال نیز طبق سنوات گذشته شاهد برگزاری این برنامه با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر هستیم.

وی با بیان این که برنامه در تمام پایگاه‎های سراسر کشور نیز برگزار می‎شود، خاطرنشان کرد: البته علاوه بر امکان حضور مردم در  پایگاه‎های انتقال خون استان برای اهدای خون، چند برنامه ویژه نیز در این رابطه تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان اعزام تیم سیار بانوان انتقال خون استان به ویژه‌برنامه‎های مناسبتی بانوان در این ایام اشاره کرد.

آقایی در این مورد از مردم خواست ضمن ارائه درخواست‌های خود، توجه داشته باشند که با توجه به تعدد مطالبات امکان حضور در دهه اول محرم برای تمام درخواستها وجود نخواهد داشت و تا پایان صفر این امکان برنامه ریزی و تا حد توان فراهم خواهد شد.

مدیر کل انتقال خون استان همچنین بیان کرد: تیم‎های بانوان انتقال خون علاوه بر خونگیری از داوطلبان، دوره‎های مشاوره در مورد اهدای خون و بیماریهای کم خونی به بانوان ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت تیم‎های سیار انتقال خون برای تحویل خون اهدایی از سوی مردم استان، خاطرنشان کرد: در اولین روز از محرم شاهد اعزام تیم خونگیری سیار استان در مجتمع فولاد ارفع بودیم و فردا دوشنبه ۱۸ تیرماه نیز پایگاه سیار اهدای خون در قالب «نذر خون حسینی» با حضور در مصلی قدس شهرستان تفت از ساعت ۱۵ تا ۲۲:۳۰ مستقر خواهند شد.

آقایی در مورد ساعات فعالیت پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون استان نیز اعلام کرد: پایگاه انتقال خون مرکز استان از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۹:۰۰ فعال است ولی فرایند خونگیری تا ساعت ۱۸:۳۰ انجام خواهد شد.

وی با بیان این که پایگاه میبد علاوه بر فعالیت در ساعات اداری صبح، در چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ اقدام به خونگیری از داوطلبان خواهد کرد، گفت: پایگاه اردکان نیز علاوه بر ساعات صبح، در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ فعالیت می‎کند.

وی گفت: خونگیری نذر حسینی در ابرکوه دوشنه‎ها از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۱:۰۰ و در مهریز طی روزهای سه‌شنبه انجام خواهد شد و. در دیگر شهرستانها نیز فاقد مرکز اهدای خون هستند با هماهنگی با مسئولان شهرستان، تیم‎های سیار حضور می‎یابند.

آغاز پویش نذر خون حسینی در استان یزد

آغاز پویش نذر خون حسینی در استان یزد

آغاز پویش نذر خون حسینی در استان یزد

آغاز پویش نذر خون حسینی در استان یزد

انتهای پیام

نظر شما