شناسهٔ خبر: 67325934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه خراسان تمدید شد

مشهد-ایرنا- مسوول پذیرش حوزه علمیه خراسان گفت: مهلت ثبت نام در حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با توجه به درخواست‌های متعدد افراد تا ۲۵ تیر ماه تمدید شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام جعفر ریحانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام به مدرسه علمیه مورد نظر و مدرسه‌ای که اولویت آنها برای تحصیل است مراجعه کنند و با تایید مدیران مدارس، ثبت‌نام به صورت دستی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در حوزه علمیه، از ۲۴ بهمن پارسال آغاز شد و تا پایان خردادماه امسال ادامه داشت که این مدت تمدید شد.

مسوول پذیرش حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان با ۲۵ درصد جانبازی و بیشتر، حافظان حداقل یک چهارم قرآن یا نهج‌البلاغه، داوطلبان مناطق محروم و اعضای فعال بسیج با احراز شرایط ثبت‌نام از اولویت پذیرش برخوردار خواهند بود.

مهلت ثبت‌نام در حوزه علمیه خراسان تمدید شد

ریحانی افزود: پذیرش قطعی پس از موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه، کسب نمره قبولی در امتحانات دوره تثبیتی، اثبات سلامت روحی و روانی در پایش سلامت و بررسی وضعیت عمومی داوطلب ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: آزمون پذیرش در حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ۱۴ مردادماه آینده به صورت حضوری برگزار می‌شود.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

نظر شما