شناسهٔ خبر: 67325635 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

گرمای بی‌سابقه در آمریکا؛ احتمال افزایش تلفات و نیاز به اقدام فوری

موج گرما در حال حاضر بخش اعظمی از ایالات متحده آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از مناطق با افزایش دمای بی‌سابقه مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

مقامات ایالتی آمریکا گزارش دادند با افزایش دمای هوا به ۴۶ درجه سانتیگراد در این هفته، دست‌کم ۶ نفر در سال جاری در شهر «فینیکس»، مرکز ایالت «آریزونا» بر اثر گرما جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مقامات بهداشتی ایالتی همچنین اظهار کردند علاوه بر این موارد تایید شده، ۸۷ مورد مرگ و میر دیگر به دلایل احتمالی مرتبط با گرما تحت بررسی هستند و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

فینیکس، گرم ترین روزهای خود را تا کنون در سال جاری در روزهای پنجشنبه و جمعه با ۴۶ درجه سانتیگراد تجربه کرد.

موج گرما در حال حاضر بخش اعظمی از ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از مناطق با افزایش دمای بی‌سابقه‌ مواجه هستند.

به گزارش آناتولی، موج گرما که در اوایل تابستان از راه می رسد، به عنوان یک علامت هشداردهنده دیگر است که اثرات گرمایش جهانی زودتر احساس می شود و برای مبارزه با آن نیاز به اقدام فوری است.

بنابر گزارش «مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیم (IPCC) سازمان ملل متحد» رسیدن به هدف ۱.۵ درجه افزایش دما برای جلوگیری از اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی ضروری است.

میزان گرم شدن زمین در طولانی‌مدت اکنون در مقایسه با دوران پیشاصنعتی زمین، پیش از انقلاب صنعتی و دورانی که بشر هنوز استفاده از سوخت‌های فسیلی را شروع نکرده بود، حدود ۱.۱ تا ۱.۲ درجه سانتی‌گراد است.

هرچند جهان با وجود همه تلاش‌ها برای مهار گازهای گلخانه‌ای در مسیر رسیدن به میزان افزایش دمای حدود ۲.۵ درجه سانتی‌گراد تا سال ۲۱۰۰ است. سازمان ملل اعلام کرده است که حفظ حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دما به سرعت در حال ناممکن شدن است.

نظر شما