شناسهٔ خبر: 67325599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشنواره ملی دوشان زنی در تنکابن

جشنواره ملی دوشان زنی برای سال دوم در روستای سلیم آباد تنکابن برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تنکابن گفت: جشنواره ملی دوشان زنی با هدف شناساندن ظرفیت‌های محلی و آداب و سنن گذشته به نسل جوان برگزار شد.

داریوش رحیم مشایی افزود: برای ثبت این رویداد باید ۳ سال این برنامه برگزار شود تا برای ثبت ملی جشنواره دوشان زنی روستای سلیم آباد از توابع بخش مرکزی تنکابن اقدام شود.

او گفت: برگزاری جشنواره‌ها و نمایش آداب و رسوم قدیمی سبب می‌شود تا فرزندانمان با سنت‌های قدیمی بیشتر آشنا شوند و آن را حفظ کنند.

رحیم مشایی افزود: از دیگر اهداف برگزاری چنین مراسمی ایجاد فضای بانشاط و باطراوت بین مردم و معرفی محصولات و تولیدات بومی و محلی به خصوص صنایع دستی این روستا به سایر مردم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تنکابن با اشاره به اجرای شیوه کاربردی دوشان‌زنی توسط خانواده‌های محبی در دهکده ملی سلیم‌آباد در این جشنواره، برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی از دست ساخته‌های هنری هنرمندان و صنعتگران در رشته‌های گلیم، پارچه‌های سوزن‌دوزی، نمدمالی، لاک‌تراشی، زیور آلات، سفال و سرامیک، و صنایع چوبی و همچنین محصولات محلی نظیر نان و غداهای محلی، ترشی و مربا را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

مشائی از دهکده ملی سلیم‌آباد به‌عنوان یکی از مقاصد سفر در حوزه صنایع‌دستی مازندران یاد کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های متنوع در فضاهای گردشگری با مشارکت مردم بهترین شیوه احیا و پویایی آیین‌ها و آداب و رسومی است که یا فراموش شده و یا در حال منسوخ شدن است.

نظر شما