شناسهٔ خبر: 67325537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم هشدار نارنجی/ بارندگی‌ها تا اواسط هفته جاری در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های رگباری که از هفته گذشته در استان آغاز شده، تا اواسط هفته جاری به صورت متناوب ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی نقشه های پیش بینی و پیش یابی با توجه به عبور متناوب امواج از تراز میانی جو تا اواسط هفته جاری شرایط برای رخداد بارش های رگباری، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای گاهی شدید در برخی نقاط به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان فراهم است.

وی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خوی با ۴.۳ میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش را داشت و در شهرهای تکاب، شاهین دژ و ارومیه هم بارندگی های پراکنده گزارش شد.

وی با اشاره به صدور و تداوم هشدار نارنجی برای این شرایط اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارندگی ها احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد و لازم است کوهنوردان، شهروندان و مردم محلی از تردد در این مسیرها پرهیز کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: به علت وقوع صاعقه و رعد و برق نیز لازم است چوپان ها، کوهنوردان و کشاورزان از تردد در ارتفاعات و کوهپایه ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر در نیمه شمالی و مرکز استان این روند پیش بینی شده است، گفت: اجتناب از سفرهای غیر ضروری هم برای شهروندان توصیه می شود.

صابری با اشاره به احتمال کاهش چنددرجه ای دمای هوا در استان از امروز/ یکشنبه/ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین ۱۸.۵ و ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر داشت؛ کمترین دمای با ۱۲ درجه مربوط به چالدران بود و بیشترین دما نیز با ۳۶ درجه در بوکان ثبت شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که در اغلب ایام سال بارشهای رگباری در ان رخ می دهد.

نظر شما