شناسهٔ خبر: 67325348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خبرداد:

پیشرفت ۷۰ درصدی بیمارستان اعصاب و روان جانبازان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت :بیمارستان اعصاب و روان جنت که از ۳۵ سال گذشته درحال خدمات رسانی است و ما ظرف دوسال گذشته تصمیم گرفتیم ساختمان جدیدی را ایجاد کنیم که الحمدالله ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و ۲ الی ۳ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،سردار ابراهیم بیانی امروز ۳ تیر ماه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیر خم با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم و گزارش مختصری را از اقدامات انجام شده در اداره کل بنیاد شهید استان فارس رخ داده را اعلام می‌کنیم، افزود:درود می‌فرستیم به شهید خدمت شهید رئیسی که امروز هم سفره ائمه اطهار هستند و از خدا می‌خواهیم که خداوند به ما توفیق دهد که ما راه نورانی این شهید را ادامه دهیم. 

 

وی افزود: این اداره کل ۱۰۰ برنامه در حوزه‌های مختلف اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدمات به خانواده شهدا،جانبازان و ایثار گران انجام داده است.

 

سردار بیانی با اشاره به اینکه آنچه اقدام شده و صورت گرفته شده است متناسب با‌شان جایگاه خانواده شهدا،جانبازان و ایثارگران نبوده است و ما باید تلاش کنیم که بتوانیم جبران کنیم اما گزارشی از‌کارهارو ارائه می‌دهیم.

 

وی افزود:از مجموعه ۱۰۰ برنامه به طور متوسط بین ۵ تا هزار درصد در فاصله زمانی ۳ تا ۸ سال قبل انجام شده است همچنین رشد قابل توجهی اتفاق افتاده است.

 

به گفته مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس اقدامات بسیاری همچون بهسازی و ساماندهی گلزار شهدا و قبور مطهر شهدا در استان فارس انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه قریب به ۱۵ هزار شهدا که در ۱۲۰۰ گلزار شهدا در شهر‌های مختلف وجود دارد که اقدامات مثبتی برایشان انجام شده است و حدود ۱۰ درصد رشد پیدا کرده است،تصریح کرد:بیمارستان اعصاب و روان جنت که از ۳۵ سال گذشته درحال خدمات رسانی است و ما ظرف دوسال گذشته تصمیم گرفتیم ساختمان جدیدی را ایجاد کنیم که الحمدالله ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و ۲ الی ۳ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

به‌گفته سردار بیانی در احداث خدمات جانبازان ساختمان سلمان فارسی در طول ۳۵ سال گذشته خدمات می‌رساند که ۱۰ تخت بستری با خدمات دهی ۱۵۰ نفر را که در منزل داشت که ما در این سه سال از ۱۰ تخت به ۳۰ تخت ارتقاء دادیم تا جانبازان بتوانند خدمات بهتری دریافت کنند همچنین ساختمان جدیدی احداث شده که الحمدالله یک اتفاق مبارک است. 

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با تصریح اینکه در موضوع واگذاری زمین به جامعه ایثار‌گری ظرف ۶ سال قبل در دوره گذشته از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ در سراسر استان ۱۲۰ نفر زمین دریافت کردند،افزود: اکنون در دوسال گذشته به ۷۲۳ نفر واگذاری قطعی زمین رسیده است و ۳ هزار نفر پرونده‌های آنها در مرحله راه شهرسازی است همچنین پیشرفت بسیاری را داشته‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال اتفاقات مثبتی صورت بگیرد.

وی درخصوص خدمات مشاوره فردی به والدین شهدا،بیان کرد:ظرف دوسال گذشته ۴۰ هزار و ۵۰۰ مورد خدمات مشاوره‌ای دریافت کردندهمچنین قابل ذکر است که در دیدار از خانواده شهدا ظرف ۳ سال گذشته ۱۲۰ هزار دیدار انجام شده که با همراهی ادارات و دستگاه‌های استان فارس بوده است. 

 

به گفته سردار بیانی ارائه خدمات فردی به ایثار گران بیش از ۴۰ هزار نفر انجام شده است همچنین پرداخت هدیه ازدواج و کفن و دفن ۲ هزار مورد بوده است.

 

این مقام مسئول از استخدام ایثار گران در بخش‌های دولتی و غیر دولتی خبرداد و گفت:در سه سال گذشته ۱۳هزارو ۴۹۵ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و اکنون کسانی که شرکتی بودند به رسمی ارتقا یافتند.

 

به گفته سردار بیانی بیمه تکمیلی ایثار گران ۱۱۴ هزار ۳۰۰ مورد بوده است و آموزش بهداشتی ایثارگران ۱۱ هزار بوده است.

 

سردار بیانی با بیان اینکه پایش تخصصی عمومی سلامت ایثار گران به نسبت دوره ۸ سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است،ادامه داد:توفیق داشتیم به عنوان خدمت‌گذار جامعه هدف در طول ۳ سال گذشته نزدیک به ۳ هزار نفر دیدار چهره به چهره با جامعه ایثار‌گری داشته باشیم و ملاقات عمومی را در طول هفته انجام داده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان یک هزارو ۵۶ مورد درخواست وام داشتند که با همکاری ستاد و مرکز بنیاد مورد پیگیری قرارگرفته است، گفت: ۴ هزار ۶۰۰ نفر به آمار جانبازان در این سه سال به این استان اضافه شده است همچنین در طول این سه سال گذشته ۵ هزارو ۲۴۴ مورد مصاحبه از خانواده شهدا انجام شده است و رشد قابل توجهی داشته‌ایم اما باید گفت دچار عقب ماندگی هستیم چرا که والدین شهدا سن آنها بالا است و ممکن است در آینده از دستشان بدهیم که باید تلاش کنیم هرچه زودتر از شهدای آنها مصاحبه را دریافت کنیم.

 

به گفته سردار بیانی درخصوص کنگره پانزده هزار شهید اقداماتی را پیش‌بینی کرده‌ایم و پیش‌بینی کرده‌ایم ۵ هزار‌ پیش یادواره را در استان فارس داشته باشیم.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظر شما