شناسهٔ خبر: 67324887 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

غریب‌ آبادی:

آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر قرار دارد/ اقدام کانادا علیه سپاه «سیاسی» است

زهرا میرزایی

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی گفت: بعد از اینکه کانادا با ایران روابط دیپلماتیک را قطع کرد، هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا دیگر نداریم و حجم وسیعی از ایرانیان در آنجا از خدمات کنسولی محروم هستند. ایرانیان آنجا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رای را به صندوق بیاندازند؟ آیا این اقدام کانادا اقدام ضدحقوق بشری است یا نه؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی در نشست خبری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت:  از روز چهارشنبه ۶ تیرماه، برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را آغاز می‌کنیم. 

وی افزود: آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر هم مردم خود و هم مردم سایر ملت های دیگر  قرار دارد و حجم جنایت‌هایی که آمریکا انجام داده بی سابقه است. میلیون‌ها نفر انسان بیگناه در اثر مداخله امریکا کشته شده‌اند و حقوق زنان و رنگین پوستان در آمریکا در حال نقض است.

وی افزود: اقدامات ضد مردم سالاری در آمریکا بسیار برجسته است. نمونه اخیر آن در رابطه با رفتارهای ضد انسانی علیه دانشجویان در آمریکا توسط پلیس آمریکا  بود. 

غریب آبادی ادامه داد: ما نباید جنایات آمریکا را فراموش کنیم. حمایت از گروه های تروریستی و تداوم تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران توسط آمریکا همچنان ادامه دارد.

وی  گفت: شعار امسال در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی "غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا" است. ما  برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را با گرامی داشت شهدای هفتم تیر آغاز می کنیم.‌

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ادامه داد: مردم باید ببینند کشوری که ادعا دارد هدفش دفاع از حقوق بشر است، چه میزان اقدامات ضد حقوق بشری را  انجام داده است. 

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار دیروز مسئولان قضایی با رهبر انقلاب و نکاتی که در این دیدار مطرح شد، گفت: مواضع ما در حوزه حقوق بشر بسیار کلیدی است. تاکیدات رهبری چراغ راهنمای ما در مقوله حقوق بشر است. در حوزه حقوق بشر، مقام معظم  رهبری  نقدهای جدی بر حقوق بشر غربی وارد کردند و ایشان تاکید داشتند مبانی حقوق بشر غربی نباید مورد استناد قرار گیرد زیرا انتقادات جدی به آن داریم. 

غریب آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص تروریست خواندن سپاه توسط دولت کانادا گفت: سپاه بخشی از نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی است.  این  نیروها در بخشی از حاکمیت کشور هستند و تروریست خواندن آنها برخلاف اصول حقوق بین الملل است. سپاه یک نیروی نظامی است که حافظ امنیت ملی و مرزهای ما و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریست در منطقه را ایفا کرده است.  اگر می‌بینیم کشورهای منطقه در امنیت هستند و  گروهک تروریستی داعش مهار شدند، مدیون و مرهون اقدامات بخش‌هایی از سپاه است و مرهون خون شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود:  کانادا کشوری است که بیشترین اقدام ضد حقوق بشری را  بعد از آمریکا علیه ایران انجام داده است.  بعد از اینکه کانادا با ایران روابط دیپلماتیک را قطع کرد،  هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا دیگر نداریم و حجم وسیعی از ایرانیان در آنجا از خدمات کنسولی محروم هستند. ایرانیان آنجا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رای را به صندوق بیاندازند؟  آیا این اقدام کانادا اقدام ضدحقوق بشری است یا نه؟ خود کانادا کشوری است که هم  از گروهک‌های تروریستی حمایت کرده و هم علیه مردم خود اقدامات ضدحقوق بشری انجام داده است و می‌بینیم  هر چند وقت یکبار اقدامات حقوق بشری علیه مردم بومی خود اعم از تجاوز به  دانش آموزان و ... را انجام می‌دهد. 

وی با بیان اینکه اقدام کانادا یک اقدام سیاسی است، تاکید کرد: ما این اقدام را محکوم‌ می کنیم و این اقدام کانادا  خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی است. در این شرایط کانادا باید مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.

انتهای پیام 

نظر شما