شناسهٔ خبر: 67324691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ خبر خوش استاندار برای شهروندان زنجانی

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با انتشار مطلبی در یکی از سکوهای مجازی، ۲ خبر خوش را در حوزه پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره و کاهش اقساط واحدهای نهضت ملی مسکن به شهروندان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز یکشنبه در ویراستی خود نوشت: در راستای انجام تعهدات دولت شهید رئیسی مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای درخواست های کمک بلاعوض تخصیص یافت که تا پایان هفته پرداخت خواهد شد.

همچنین وام ۱۵ میلیونی برای ۲۵ هزار درخواست کننده در فاز اول در ۶ بانک کارسازی شد که متقاضیان به بانک معرفی می شوند.

۲ خبر خوش استاندار برای شهروندان زنجانی

وی همچنین در ویراستی دیگر اعلام کرد: با همراهی و تدبیر مدیران استانی بانک مسکن، مشکل کاهش اقساط وام مسکن به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای تمام متقاضیان این مساکن حل شد؛ با تمام توان دغدغه های رئیس جمهور شهید را پیگیر هستیم.

به گزارش ایرنا، بیش از ۳۹ هزار تماس و نامه مردمی در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان در دیماه ۱۴۰۲ ثبت ‌شده بود که بخشی از آنها برای دریافت کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره بود که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای تسریع در رسیدگی به آنها دستور لازم را صادر کرده بودند.

استاندار زنجان همچنین پیش از این ضمن اعلام کاهش نرخ تسهیلات مسکن ملی در استان از ۲۳ به ۱۸ درصد به بانک های عامل نیز دستور داده بود که وام های مسکن ملی را با اقساط پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تقسیط کنند تا متقاضیان در مضیقه و تنگنای مالی قرار نگیرند.

سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی بوده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد بوده که نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تخصیص پروژه شده‌ و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه است.

نظر شما