شناسهٔ خبر: 67324537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از نیمه دوم امسال

راه اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ایجاد دادگاه‌های صلح براساس قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم حقوقی را کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -
راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جریان بازدید جمعی از اعضای شورای تامین استان از محاکم حقوقی استان و تقدیر از قضات و کارکنان این حوزه گفت: امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه چند تن از مسوولان استانی از شعب محاکم حقوقی که میزان پرونده های وارده به آنها از تراکم بیشتری نسبت به سایر دادگاه ها برخوردار است، بازدید و از تلاشگران این محاکم تقدیر کردند.
وی با اشاره به دشواری های رسیدگی به پرونده ها در محاکم حقوقی، عنوان کرد: یکی از برنامه های مد نظر در سال جاری به منظور کاهش ورودی پرونده ها به محاکم حقوقی،  تشکیل دادگاه های صلح به توجه به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف است که بر این اساس بخشی از پرونده های حقوقی، خانواده و کیفری دو به دادگاه های صلح ارجاع می گردد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: راه اندازی دادگاه های صلح در استان کرمان از نیمه دوم سال جاری، خبر خوبی برای مردم این استان است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مد نظر به منظور کاهش ورودی پرونده ها به محاکم اجرایی کردن قانون الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول است که این قانون در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود.
وی تصریح کرد: بسیاری از پرونده های وارده به محاکم حقوقی، ناشی از معاملات با اسناد عادی و قولنامه ای است که با تصویب این قانون، جلوی معاملات عادی و معمولی گرفته می شود و هر گونه معامله باید حتما در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: باید آگاهسازی مردم درباره خودداری از حضور در بنگاه ها و تنظیم اسناد عادی صورت گیرد تا بدانند که تمامی معاملات براساس اسناد رسمی از اعتبار لازم ‌برخوردار خواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی منجر به کاهش اطاله دادرسی و افزایش سرعت رسیدگی‌ به پرونده ها می شود.

 

نظر شما