شناسهٔ خبر: 67324151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حال به روز رسانی

جزئیات سفر قالیباف به قم/ از گفت‌وگو با مردم تا دیدار با علما+ عکس و فیلم

تهران- ایرنا- نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از کرمان، قزوین و البرز در چهارمین سفر استانی و انتخاباتی خود به شهر مقدس قم رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه - سوم تیرماه - در ادامه سفرهای استانی و انتخاباتی خود، قم را به عنوان چهارمین مقصد خود انتخاب کرد و عازم این استان همجوار پایتخت شد.

قالیباف در سفر به قم علاوه بر حضور در اجتماع مردمی در مسجد امیرالمومنین(ع)، دیدارهایی نیز با علما و مراجع حوزه علمیه قم داشت، دیدار با آیات عظام، نوری همدانی و جوادی آملی و کریمی جهرمی از مراجع تقلید شیعه از جمله برنامه های این نامزد انتخاباتی در سفر روز یکشنبه به استان قم بود.

وی در این سفر با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار قالیباف با آیت الله کریمی جهرمی

محمد باقر قالیباف در دیدار با آیت‌الله کریمی جهرمی از مراجع تقلید، بیان کرد: مشارکت موثر یکی از شاخص‌های اصلی قدرت ملی است و تاثیر بسزایی در حل مشکلات در ابعاد داخلی و خارجی دارد.

وی اهمیت انتخابات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: انتخابات یکی از بهترین بسترهای موجود برای حل مشکلات کشور بر مبنای قانون است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مشارکت بالا و انتخاب فرد شایسته می‌تواند بخش مهمی از مشکلات کنونی کشور را برطرف کند.

وی ادامه داد: ما در کشور ظرفیت و شرایطی داریم که مدیریت آنها می‌تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کند.

مشکلات کشور را گردن دیگران انداختن دعوای کودکانه است

آیت‌الله کریمی جهرمی نیز در دیدار عنوان کرد: مردم هم اینک در سختی و تنگنا قرار گرفته اند و لازم است تا مسئولان با اقداماتی که برای رضای خدای الهی برنامه ریزی می‌کنند، مشکلات آنها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان اقدامات و کارهای خود را برای رضای حضرت حجت بن الحسن«عج» انجام دهند متوجه خواهند شد که تا چه اندازه کارهای آنها پربرکت و تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: مسئولان باید بدانند که طبق تصریح آیات الهی، خداوند متعال ، انبیا و مومنان شاهد و ناظر اقدامات و کارهای آنهاست و از این رو امام زمان «عج» همواره شاهد اعمال ما می‌باشد و باید کاری کنیم که مورد رضایت ایشان باشد.

آیت الله کریمی جهرمی ادامه داد: مسئولان با مردم صادقانه صحبت کنند و رفتار شفافی داشته باشند و آن ها را در ترس و تردید قرار ندهند؛ مسئولان باید با مردمی که به آنها اعتماد کرده و به دعوت آنها لبیک گفته‌اند در کمال صداقت رفتار کنند.

وی اضافه کرد: طی چندسال گذشته بارها به مسئولان تذکر داده‌ام که مشکلات کشور را به گردن دیگران نیندازند و اگر قصوری داشته اند به آنها اعتراف کنند و در صدد جبران برآیند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند، ادامه داد: متاسفم برای گفتن این سخن ولی باید بدانیم که مشکلات کشور را به گردن دیگران انداختن مانند دعوای کودکان است.

کریمی جهرمی گفت: منتقدین را به ضدانقلاب و ضد اسلام و غیره خطاب نکنیم، رویه اهل بیت این گونه نبوده و آن ها با مردم با خوش بینی برخورد می‌کردند.

این مرجع تقلید با تاکید دوباره‌ بر اهمیت انتقادپذیری مسئولان، افزود: مسئولان یک درصد احتمال دهند فردی که به آنها انتقاد می‌کند از سر دلسوزی این کار را انجام می‌دهد.

قالیباف در ادامه این سفر علاوه بر حضور در اجتماع مردمی در مسجد امیرالمومنین(ع)، دیدارهایی نیز با علما و مراجع حوزه علمیه قم خواهد داشت.

دیدار با آیات نوری همدانی و جوادی آملی از مراجع تقلید شیعه از جمله برنامه های سفر محمدباقر قالیباف به استان قم است.

دیدار قالیباف با آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید

آیت الله نوری همدانی، در دیدار محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تجلیل از شخصیت و سوابق ارزشمند ایشان(قالیباف) در دفاع مقدس و مسئولیت های مختلف دیگر افزود: پایین بودن ارزش پول ملی یکی از مشکلات مهم است.

وی اهمیت دادن به جایگاه مردم در نظام اسلامی را اصل دانست و تصریح کرد: مردم ایران در گذشته فداکاری و ایستادگی خود را نشان داده و در آینده نیز در مقابل دشمن همین مردم هستند که از این مملکت دفاع خواهند کرد؛ بنابراین خدمت به مردم بسیار دارای اهمیت است و در کلام ائمه معصومین «علیهم السلام» خصوصاً نهج‌البلاغه مشهود است.

آیت الله نوری همدانی، توجه به وضع جهان اسلام خصوصاً رژیم صهیونیستی و تعابیر رهبر معظم انقلاب در این روزهای اخیر را یادآور شد و گفت: رئیس جمهور علاوه بر توجه به مشکلات داخلی باید توجه به مسائل بین المللی و شناخت نقشه های دشمن و مقابله با آن را داشته باشد، امیدوارم با این سوابق جنابعالی که در دفاع مقدس و مسئولیت‌های مختلف که‌ توانستید خدمت گذار موفقی باشید بعد از این هم مشکلات باقی مانده را حل نمائید.

قالیباف با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد

محمد باقر قالیباف در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان قم با آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

جزئیات سفر قالیباف به قم/ از گفت‌وگو با مردم تا دیدار با علما+ عکس و فیلم

گفتنی است این دیدار بدون حضور رسانه ها برگزار شد

دیدار با نماینده آیت الله سیستانی

جزئیات سفر قالیباف به قم/ از گفت‌وگو با مردم تا دیدار با علما+ عکس و فیلم

محمدباقر قالیباف صبح امروز با حضور در بیت حجت الاسلام شهرستانی در قم، نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما