شناسهٔ خبر: 67334763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به استان قم سفر و پس از ادای احترام به بانوی کرامت به دیدار مراجع تقلید و علما رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز به استان قم سفر کرد.

وی در ابتدا به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شد و پس از ادای احترام به بانوی کرامت به دیدار مراجع تقلید رفت.

قالیباف در ابتدا با حضور در دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی خلاصه ای از برنامه های خود را بیان داشت و در ادامه نیز این مرجع تقلید توصیه هایی پیرامون انتخابات ارائه کرد.

م/ گزارشی از دیدار قالیباف با مراجع تقلید

مسؤولین تلاش کنند تا کشور آبرومند اداره شود

حضرت ​​​​​​آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان کرد: حدیث شریفی هست که می فرماید: برادر تو کسی است که راست بگوید و با تو صادق باشد حتی اگر شما را برنجاند، نه اینکه هر چه گفتی، بگوید درست می گویی!؛ «صَدیقُکَ مَنْ صَدَقَکَ لا مَنْ صَدَّقَک» این  بسیار حدیث راهگشایی است.

وی ادامه داد: کشور ما دارای سرمایه های عظیمی است، خونهای پاک شهداء و برکات آن هست، دارای ذخایر فراوان خدادادی نیز هست، ما به چندین دریا وصل هستیم، بخش وسیعی جنگل و درخت داریم، بخش وسیعی زمین حاصلخیز داریم، باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی، از این منابع به درستی استفاده کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: مولا امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید :« مَن وَجَدَ ماءً و تُرابا ثُمّ افتَقَرَ فَأبعَدَهُ اللّه» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! اینکه کشور ما با این همه سرمایه ها، گرانی داشته باشد و هر روز اختلاسی و نجومی از آن بیرون بیایید، قابل قبول نیست، باید برای اداره کشور، اول جلوی فسادها گرفته شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه  قم بیان کرد: ما مردم ایران مردم بزرگ و بزرگ زاده ایم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران! ما هم تاريخ داريم هم جغرافيا داريم، هر جايی از ایران را بشکافيد، یک اثر باستانی هست، ما هزارها سال آثار علمی داريم،  دانشمندان و عالمان بزرگی در این کشور داریم که دارای آثار فراوان علمی نیز هستند، مردم ایران، مردمی با فرهنگ و بزرگ اند، این مردم را باید با فهم و مِهر اداره کرد.

وی در بیان یک ذکر خاطره از اول انقلاب اظهار کرد: در ابتدای انقلاب که از سمیناری در خارج از کشور بر می گشتیم، تا هواپیما وارد حریم ایران شد، تمام زنان و دختران، چه مسلمان، چه کلیمی، چه مسیحی و چه کمونیست، پس از تذکر خلبان هواپیما، به احترام جمهوری اسلامی ایران حجاب خود را حفظ کردند! مردم ما مردمی با وفا هستند، اگر ببینند که مشکلات کشور حل شده، اختلاسی نیست، نجومی نیست، ریاکاری نیست، مسئولین با فساد در کشور مبارزه می کنند، آنها نیز به قانون احترام می گذارند، یعنی با فشار نمی توان مردم را اداره کرد، با مردم ایران باید با فهم، با درایت، با ادب و با فرهنگ برخورد نمود.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کرد: ما نگران نیستیم چرا که خداوند می فرماید من از دین و نظام خودم محافظت خواهم کرد، ﴿وَإِنْ تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ؛ اگر شما از دین حق رویگردانید و به هنگام خطر به یاری دین نشتابید، خدا دیگران را به جای شما خواهد نشاند و حفظ آن را به دست دیگری خواهم سپرد؛ از خدا بخواهیم حال که می خواهد دین خود را حفظ کند چرا به دست ما نباشد و این ممکن نیست مگر اینکه پاسداشت خون شهداء باشیم، شهدای گمنامی که پلاک خود را کندند و دور انداختند، شهدایی که در دفاع از مرزهای وطن، در کوههای سرد کردستان ماندند و یخ زدند، کشور را این خون های پاک شهداء حفظ کرده است، مسئولین که کوچکترین شاگرد این مکتب هستند باید تمام تلاش خود را انجام دهند و به مردم خدمت کنند و این کشورا را آبرومند اداره کنند.

گزارشی از سفر قالیباف به قم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه دیدارهای خود با علما با حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در قم دیدار کرد.

قالیباف در دیدار بعدی با آیت الله کریمی جهرمی ملاقات کرد و ضمن گرامیداشت یاد حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به تبیین برنامه های خود برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

آیت‌الله کریمی جهرمی در این دیدار با بیان اینکه امروز مردم در سختی و تنگنا قرار گرفته اند و لازم است تا مسئولان با اقداماتی که برای رضای خدای الهی برنامه ریزی می‌کنند مشکلات آنها را برطرف کنند، اظهار داشت: اگر مسئولان اقدامات و کارهای خود را برای رضای حضرت حجت بن الحسن(عج) انجام دهند متوجه خواهند شد که تا چه اندازه کارهای آنها پربرکت و تأثیرگذار خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: مسئولان باید بدانند که طبق تصریح آیات الهی، خداوند متعال، انبیا و مؤمنان شاهد و ناظر اقدامات و کارهای آنها هستند، ازاین‌رو امام‌زمان(عج) نیز همواره شاهد اعمال ما هستند و باید کاری کنیم که مورد رضایت ایشان باشد.

وی ادامه داد: مسئولان باید با مردم صادقانه صحبت کنند و رفتار شفافی داشته باشند و آنها را در ترس و تردید قرار ندهند؛ آنها باید با مردمی که به آنها اعتماد کرده و به دعوت آنها لبیک گفته‌اند در کمال صداقت رفتار کنند.

مسئولان باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند

آیت الله کریمی جهرمی در ادامه با بیان اینکه طی چند سال گذشته بارها به مسئولان تذکر داده‌ام که مشکلات کشور را به گردن دیگران نیندازند و اگر قصوری داشته‌اند به آنها اعتراف کنند و در صدد جبران برآیند، تأکید کرد: مسئولان باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشند، متأسفم برای گفتن این سخن ولی باید بدانیم که مشکلات کشور را به گردن دیگران انداختن مانند دعوای کودکان است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه برنامه های خود در سفر به قم به دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی رفت و ضمن تشکر از مواضع انقلابی این مرجع تقلید گزارشی از اقدامات خود ارائه کرد.

گزارشی از سفر قالیباف به قم

سوابق موفق خدمتگزاری شما به حل مشکلات کشور کمک خواهد کرد

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تجلیل از شخصیت و سوابق ارزشمند ایشان در دفاع مقدس و مسئولیت های مختلف دیگر تصریح کرد: پایین بودن ارزش پول ملی یکی از مشکلات مهم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بسیار مهم دانست و خواستار رفع سریع آن شد.

این مرجع تقلید اهمیت دادن به جایگاه مردم در نظام اسلامی را اصل دانست و افزود: مردم ایران در گذشته فداکاری و ایستادگی خود را نشان داده و در آينده نیز در مقابل دشمن همین مردم هستند که از این مملکت دفاع خواهند کرد؛ بنابراین خدمت به مردم بسیار دارای اهمیت است و در کلام ائمه معصومین «علیهم السلام» خصوصاً نهج‌البلاغه مشهود است.

حضرت آیت الله نوری همدانی توجه به وضع جهان اسلام خصوصاً رژیم صهیونیستی و تعابیر رهبر معظم انقلاب در این روزهای اخیر را یادآور شد و بیان کرد: رئیس جمهور علاوه بر توجه به مشکلات داخلی باید توجه به مسائل بين المللی و شناخت نقشه های دشمن و مقابله با آن را داشته باشد، امیدوارم با این سوابق جنابعالی که در دفاع مقدس و مسئولیت‌های مختلف که‌ توانستید خدمت گزار موفقی باشید بعد از این هم مشکلات باقی مانده را حل نمائید.

گزارشی از دیدار قالیباف با مراجع تقلید

انتخابات یک فرصت ارزشمند برای مردم است

قالیباف همچنین با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت با آیت الله سید محمد سعیدی دیدار کرد.

آیت الله در این دیدار ابراز کرد: انتخابات در ایام خوبی برگزار خواهد شد که مصادف با عید غدیر بوده و امیدواریم به برکت این ایام هر آنچه خیر و صلاح کشور است اتفاق بیفتد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خطاب به آقای قالیباف افزود: بنده مناظرات و سخنان کاندیداها را رصد کرده ام و صحبت‌های نامزدها در راستای روشنگری بوده و موجب تسهیل در انتخاب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کاندیداهای محترم باید توجه داشته باشند که مردم عزیز تنها موظف به انتخاب نیستند بلکه باید بعد از انتخاب نیز پای عملکرد شخص منتخب بمانند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: لازم است کاندیداها برنامه‌های خود را بیان و تبلیغات داشته باشند اما نباید محتوای سخنان و تبلیغاتشان سیاه‌نمایی از عملکرد نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی در ادامه گفت: در مناظرات این دوره الحمدالله نوع مناظرات نسبت به گذشته ملایم تر، منعطف تر بوده و بهتر شده است و لازم است نامزدها به تذکرات مقام معظم رهبری در مناظرات و تبلیغات دقت لازم را داشته باشند.

قالیباف در برنامه اصلی خود در سفر به قم در مسجد امیرالمؤمنین دور شهر حاضر و در دیدار مردمی به سخنرانی پرداخت.

م/ گزارشی از دیدار قالیباف با مراجع تقلید

با ادامه راه رئیسی و تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل خواهم کرد/ دشمن در مذاکرات، سر دولت روحانی کلاه گذاشت

قالیباف در برنامه اصلی خود در سفر به قم در مسجد امیرالمؤمنین دور شهر حاضر و در دیدار مردمی به سخنرانی پرداخت.

محمدباقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با مردم قم که قبل از ظهر امروز در مسجد امیرالمومنین(ع) خیابان فاطمی برگزار شد با اشاره به این که امروز در شرایطی هستیم که وضعیت بسیار خوبی نسبت به وضعیت دهه ۹۰ از لحاظ پیشرفت کشور وجود دارد اظهار داشت: بحمدالله روزهای سخت همچون کرونا را در سال های گذشته دولت سیزدهم سپری کردیم.

وی افزود: در کشور ریل و مسیر درست با تلاش دولت سیزدهم شروع شد و ان شاءالله ادامه خواهد داشت. ارتباط من با شهید رئیسی به سال ۵۶ بر می گردد که اوج همکاری های ما در مسائل مختلف سیاسی و دیگر مسائل مربوط به کشور بود. به برکت انقلاب اسلامی، امام و شهدا مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند و امروز در مهمترین جایگاه کشور هستیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که جایگاه قوه مجریه بالاتر از جایگاه قوه مقننه است خاطرنشان کرد: ما در برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم هر کسی که رئیس جمهور می شود باید برنامه هفتم را مبنای کار خود در قوه مجریه و امورات کشور قرار دهد؛ چراکه این جایگاه، بالاترین جایگاه کشور بوده و تصمیم های آن بسیار مهم و حیاتی است.

اگر من رئیس جمهور شوم، راه شهید رئیسی را ادامه خواهم داد

وی افزود: برخی می گویند که قانون برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی مانع برجام است؛ درحالی که این حرف، خلاف واقع است و در آن زمان برخی از افراد حتی آب خوردن مردم را نیز به توافق برجام گره می زدند.

قالیباف بیان داشت: مجلس شورای اسلامی برنامه هفتم را با دقت و قوت تصویب کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز آن را راهبردی عنوان کردند که تکلیف همه را مشخص می کند.

تعداد بازدید : 7
<div id="video-display-embed-code_766254" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/760101/766254?width=400&height=300"></script></div>

وی افزود: به ما می گفتند که اگر شما پروتکل های الحاقی را اجرا نکنید؛ جنگ خواهد شد درحالی که این گونه نشد و این نشان از نگاه غلط این افراد و گویندگان آن و عدم درایت و فهم درست آنها از مسائل و واقعیت ها است. 

قالیباف با اشاره به جهش صادرات نفت در دولت سیزدهم و کاهش آن در دولت روحانی خاطرنشان کرد: همه به یاد داریم که در دولت روحانی ۳۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر نمی توانستند صادر کنند؛ اما امروز بیش از ۱ و نیم میلیون می فروشیم و این با دیدگاه های اسلامی و انقلابی مطابق است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مذاکره را روش مبارزه دانست و بیان داشت: متأسفانه برخی از افراد در مذاکره با دشمنان در دولت های گذشته به گونه ای عمل می کردند که دشمن، کلاه آنان را برداشت.

وی افزود: ما معتقدیم که اگر انتفاع اقتصادی کشور انجام نشده و محقق نشود، مذاکره با آمریکایی ها به نتایج مطلوب نخواهد رسید و آنان در مذاکرات کوتاه نخواهند آمد.

اگر من رئیس جمهور شوم، راه شهید رئیسی را ادامه خواهم داد

قالیباف با اشاره به ظرفیت های گسترده کشور و لزوم بهره برداری از این ظرفیت ها خاطرنشان کرد: امروز در کشور ظرفیت ها و دارایی های بزرگی داریم که می توان در طول مدت کوتاهی این ظرفیت ها را فعال کرد و من کسی هستم که در عرصه های مختلف وارد میدان شده و هیچ وقت نگفته ام که پول نداریم و کار را با اقتدار به پیش می برم.

وی با اشاره به موفقیت عملیات وعده صادق و دقت و قوت موشک ها و تکنولوژی ایران اسلامی در این عرصه اظهار داشت: این عملیات نشان از موفقیت و قدرتمندی ایران اسلامی است و اگر دشمنان پای خود را خطا بگذارند، اهداف مد نظر خود را مورد هدف قرار خواهیم داد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر من رئیس جمهور کشور شوم، راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه خواهم داد و ان شاءالله با تکیه بر توانایی‌های داخلی، تحریم ها را خنثی و موانع را برطرف خواهیم کرد.

نظر شما