شناسهٔ خبر: 67323903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باشگاه خیبر خرم آباد صاحب ورزشگاه شد

خرم آباد - ایرنا - ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد روز یکشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به منظور آغاز فاز توسعه ای به باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم آباد تحویل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد در این آیین گفت: این مجموعه به مجوز چاه آب به منظور پایداری شبکه نیاز دارد ، همچنین بهسازی جاده دسترسی از بام خرم آباد به ورزشگاه بسیار مهم است، چراکه باید عرض آن برای تردد اتوبوس حامل هواداران استاندارد باشد.

مسعود عبدی با تقدیر از زحمات دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی در حمایت از باشگاه خیبر افزود: تامین برق پایدار و فیبر نوری دیگر خواسته های باشگاه خیبر برای تکمیل این مجموعه است تا به یک مجموعه ارزشمند و آبرومند تبدیل شود.

وی با اشاره به ایجاد سالن فوتسال در این ورزشگاه ادامه داد: یک زمین دیگر اضافه می کنیم و فضای ورزشی به سه برابر افزایش خواهد یافت و به استادیوم ۲۳ هزار نفری تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز و طی سال های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.

بر اساس گزارش های فنی، طی یک سال و ۲ ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و تخصیص های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه افتتاح نهایی قرار دارد.

این طرح با ارزش مالی روز ۱۵ هزار میلیارد ریال در تراز ورزشگاه های منطقه ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان، جزو ملزومات حوزه جوانان به شمار می رود و سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شد که ۷۰ درصد آن در دولت سیزدهم تامین شده است.

گفتنی است سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و ۳۹ سانتیمتر با میانگین کشوری فاصله دارد که تعجیل در اجرای پروژه‌ها نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم از طریق وزیر ورزش و جوانان است چراکه ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

در این راستا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد یکی از پروژه‌های بر زمین مانده است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

نظر شما