شناسهٔ خبر: 67325591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد ظرفیت مناسبی برای مسابقات بین المللی است

خرم آباد - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد ظرفیت مناسبی برای برگزاری مسابقات بین المللی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در حاشیه بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح از مطالبات مردم و خوشبختانه مراحل سخت این طرح تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه به تشخیص AFC و مالک طرح چمن مرغوب تری در این ورزشگاه در حال انجام است، اظهار داشت: این طرح هر چه سریعتر باید وارد مدار خدمت شود و تقارن تکمیل این طرح و ورود تیم خیبر به لیگ برتر را باید به فال نیک گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: لرستان از امسال هم دارای تیم لیگ برتری و ورزشگاه شده و این ورزشگاه ظرفیت خوبی برای میزبانی حتی مسابقات بین المللی است.

بذرپاش تاکید کرد: مقرر شده بود در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید این طرح تقدیم جوانان استان شود که امروز آخرین وضعیت اجرای این طرح بازدید شد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود ورزشگاه خرم آباد در این فصل وارد مدار کار شود و تیم ها بتوانند از این ورزشگاه بهره مند شوند، ادامه داد: برای بازی های لیگ برتر باید استانداردهای مورد نیاز رعایت شود و در این راستا تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از موضوعات مورد پیگیری محور مواصلاتی برای تماشاچیان، تیم ها، میزبانان و میهمانان در حال تردد است که ایمنی لازم در نظر گرفته خواهد شد.

بذرپاش اضافه کرد: یک قطعه زمین در مجاورت ورزشگاه برای سایر سرانه های مورد نیاز مجموعه های اقامتی، زمین های تمرینی ، کمپ های مناسب برای برگزاری تورنمنت های بین المللی و برای تجیهز این مجموعه در فازهای بعدی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز و طی سال های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.

بر اساس گزارش های فنی، طی یک سال و ۲ ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و تخصیص های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت در آستانه افتتاح قرار دارد.

این طرح با ارزش مالی روز ۱۵ هزار میلیارد ریال در تراز ورزشگاه های منطقه ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان، جزو ملزومات حوزه جوانان به شمار می رود و سه هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شد که ۷۰ درصد آن در دولت سیزدهم تامین شده است.

گفتنی است سرانه ورزشی لرستان ۶۱ سانتیمتر است و ۳۹ سانتیمتر با میانگین کشوری فاصله دارد که تعجیل در اجرای پروژه‌ها نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری مستقیم از طریق وزیر ورزش و جوانان است چراکه ۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی با مساحت ۱۹۰ هزار مترمربع در استان وجود دارد که در صورت تکمیل آنها ۱۱ سانتیمتر به سرانه ورزشی‌ اضافه خواهد شد.

در این راستا ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم آباد یکی از پروژه‌های بر زمین مانده است که پس از ۱۳ سال تعطیلی در سفر آذرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

نظر شما