شناسهٔ خبر: 67323888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی ۱۶۱ روستای استان اردبیل در دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی ۱۶۱ روستای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهریار سرداری گفت: تاکنون برای ۳۵۹ روستا ابلاغیه نصب دکل یا ارتقای دکل موجود دریافت گردید تا به این وسیله ضمن رفع مشکل ارتباطی در آنها، برخی روستا‌های زیر ۲۰ خانوار و روستا‌های اطراف آنها هم زیر پوشش قرار بگیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: طی ۲ سال گذشته ۱۶۱ مورد از ابلاغ‌ها اجرا شده و حدود ۳۷۹ روستا و نزدیک به ۲ هزار کیلومتر از جاده‌های روستایی و بین مزارع زیر پوشش قرار گرفته است و ساکنان این روستا‌ها می‌توانند در بستر تلفن همراه و با فناوری نسل چهارم به اینترنت پرسرعت متصل شوند.
به گفته او، البته روستا‌های استان به طور کامل پایش نشده و تلاش داریم برای روستا‌های باقی مانده نیز ابلاغ بگیریم تا به وسیله اپراتور‌های همراه اول یا ایرانسل در این روستا‌ها نیز پروژه اجرا شود.
سرداری با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۳ روستا در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۱۲ روستا بالای ۲۰ خانوار است، گفت: پس از اجرای کامل ابلاغیه ۳۵۹ روستا، بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت در بستر تلفن همراه متصل خواهند شد؛ ضمن اینکه پیگیر دریافت ابلاغ برای بقیه روستا‌های استان هستیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: دسترسی به اینترنت در روستا‌ها به روش‌های مختلف انجام می‌گیرد و تنها محدود به تلفن همراه نیست و برخی روستا‌های استان اردبیل بر بستر ای‌دی‌اس‌ال به اینترنت دسترسی دارند.
او با اشاره به اینکه بیشترین شکایت از اینترنت در روستا‌ها مربوط به سرقت کابل‌های تلفن است، گفت: برای اتصال همه روستا‌ها به اینترنت از طریق فیبرنوری چندین سال زمان لازم است که برای برطرف کردن این معضل با پیگیری‌های انجام شده حدود ۹۳۳ کیلومتر فیبرنوری در مسیر‌های انتقال روستایی به مخابرات ایران ابلاغ شده که از سوی مخابرات در حال اجرا است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به رفع مشکل ناشی از سرقت کابل‌های مسی با اجرای پروژه جدید گفت: پروژه فیبرنوری روستایی هم اکنون در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و بیله‌سوار در حال اجراست که این میزان بیش از ۷۰ کیلومتر اجرا شده و در سایر نقاط هم در حال کار یا در مرحله انتخاب پیمانکار است.
او بیان کرد: علت کندی عملیات اجرایی پروژه‌ها به ویژه فیبرنوری این است که در مواردی پیمانکار پا پیش نمی‌گذارد، در مواردی قیمت بالاتر از مبلغ کارشناسی پیشنهاد می‌شود.
سرداری با اشاره به مشکلاتی که در مناطق روستایی برای نصب دکل وجود دارد، اظهار کرد: مردم باید مردم توجه داشته باشند جانمایی دکل به صورت کارشناسی و در راستای توسعه روستا‌ها و تسهیل دسترسی روستانشینان به خدمات نوین انجام می‌گیرد و انتظار می‌رود که همکاری بیشتری داشته باشند.

نظر شما