شناسهٔ خبر: 67323117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور هشدار «زرد» هواشناسی در کرمانشاه

فاطمه کمانی

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه از گذر امواج ناپایدار از جو استان از امروز(سوم تیرماه) خبر داد که می‌تواند باعث وزش باد، رگبار، رعد و برق و نفوذ گرد و غبار شود.

صاحب‌خبر -

سعید قاسمی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط ناپایداری که از امروز تا روز سه‌شنبه ( پنجم تیر) در سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: این امواج ناپایدار باعث رگبار پراکنده و وزش باد شدید لحظه‌ای در کرمانشاه خواهد شد.

وی ادامه داد: ناپایداری‌ها در مناطق کوهستانی شمالی و شرقی استان نمود بیشتری دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال نفوذ گرد و غبار خصوصا در نواحی مرزی طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه خبر داد که ناشی از وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و عنوان کرد: احتمال نفوذ گرد و غبار در روز دوشنبه بیشتر است.

به گفته قاسمی، اگرچه بارش حاصل از این امواج ناپایدار چندان قابل توجه نیست، اما بلحاظ مخاطراتی که ممکن است ایجاد شود، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

وی از پیامدهای احتمالی این امواج ناپایدار یاد کرد که مهمترین آن احتمال آتش سوزی در مراتع به دلیل برخورد صاعقه است و عنوان کرد: همچنین به دلیل وزش باد نسبتا شدید، لازم است نسبت به استحکام سازه‌ها اقدام شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش متوسط دمای هوا تا روز سه‌شنبه و با فعالیت این موج خبر داد و با بیان اینکه ممکن است در نواحی مختلف استان کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوا را شاهد باشیم، یادآور شد: با عبور این امواج ناپایدار، از روز چهارشنبه (ششم تیر)، مجددا روند افزایشی دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
 

نظر شما