شناسهٔ خبر: 67322004 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رافت: پرسپولیس با مربی ایرانی هم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سرخپوشان در صورتی که بازیکنان فعلی‌شان حفظ شوند، با مربی ایرانی هم می توانند مدعی قهرمانی باشند.

صاحب‌خبر -

پایان رافت مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: به نظرم باشگاه پرسپولیس شرایط را می‌دانست که  اوسمار  دارد از این تیم می‌رود و زودتر تکلیف سرمربی تیم را مشخص می‌کرد. به هر حال بازیکنان هم احساس می‌کردند که اوسمار از سرخپوشان جدا می‌شود و مدیریت باشگاه باید همان موقع اقدامات لازم را انجام می‌داد. اکنون هم باشگاه به نتیجه کامل نرسیده است که چه کسی را برای هدایت پرسپولیس انتخاب کند که  مربی ایرانی یا خارجی بهتر است. ان شا الله  مدیران پرسپولیس یک همفکری کنند و شرایطی را  به وجود آورند که تیم بیشتر از این معطل و متضرر نشود. حالا فرقی نمی‌کند ایرانی یا خارجی باشد، اما مربی باکیفیت باشد که تیم از حالت سردرگمی خارج شود. من فکر می‌کنم  تیم پرسپولیس در صورتی که بازیکنان  فعلی اش حفظ و حتی تقویت شوند با مربی ایرانی هم مدعی اصلی قهرمانی در فصل آینده خواهد شد.

رافت درباره اینکه باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب مربی طراز اول خارجی است، گفت: اگر این اتفاق نیفتد باشگاه پرسپولیس می‌آید عذرخواهی می‌کند.  قیمت مربی خارجی باکیفیت و خوب بالا است، اما اگر باشگاه پرسپولیس  از شرایطی که دارد به نحو احسن بهره ببرد  و سقف بودجه را رعایت کند و  بتواند مربی خارجی خوب بیاورد که به نفعش خواهد بود. تیم فوتبال پرسپولیس به خاطر اینکه سال بعد در نخبگان آسیا حضور دارد به همین علت نیاز به یک مربی و بازیکن خوب دارد و همه این‌ها مستلزم داشتن پول است. اگر شما پول داشته باشید می‌توانید همه کار‌ها را انجام بدهید.

او درباره اینکه بازیکنان پرسپولیس به خاطر پول بیشتر می‌خواهند از این تیم بروند، گفت: فوتبال ایران  کیفیت و ساختار  مناسبی ندارد، اما قرارداد‌های بازیکنان ایرانی به اندازه خارجی‌ها است. مبلغ ۲۲ میلیارد سقف قرارداد بازیکنان پول کمی نیست. برخی از باشگاه‌ها مبالغ بالاتری هم به بازیکنان پرسپولیس پیشنهاد دادند، اما این همه هزینه چه عایدی برای فوتبال دارد که این همه هزینه می‌کنند. حالا اشکال ندارد یک باشگاه بیاید ۳۰ میلیارد تومان بدهد، اما بتواند در آمد زایی کند. اکنون یک بازیکن  باشگاه الهلال عربستان مبلغ قراردادش ۱۲ میلیون یورو است، اما ما در ایران شرایطش را نداریم. کدام بازیکن ما چنین رقمی می‌ارزد که او را بفروشیم تا پول یک سال باشگاه در بیاید. به هر حال این فوتبال آماتور ایران است و حالا هر طور ما بگوییم باشگاه‌ها کار خود را انجام می‌دهند.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان در چه پست‌هایی باید بازیکن بگیرند، گفت: من فکر می‌کنم با شرایطی که اکنون باشگاه پرسپولیس دارد. اگر این بازیکنان حفظ شوند، ما فوروارد نیاز داریم، چون آل کثیر در خط حمله تنها است. به هر حال ۲ مهاجم خوب دیگر هم می‌خواهیم و  سرخپوشان در خط هافبک و کناره‌ها هم باید بازیکن بگیرند و در مجموع ۵، ۶ بازیکن احتیاج داریم تا تقویت شویم و کیفیت خود را برای فصل بعد بهتر کنیم.

رافت درباره اینکه عزمی برای مقابله با فساد در فوتبال وجود دارد، گفت: صددرصد باید در این زمینه باید مدیریت خوب صورت بگیرد و برخورد شود. من می‌دانم که در زمان نسل‌های ما و قبل از ما این اتفاق نیفتاد به خاطر اینکه نسل فوتبال خودشان هم از جیبشان هم هزینه می‌کردند که به فوتبال کمک کنند. ما هم افتخار می‌کنیم که شاگردان این مربیان هستیم. به هر حال هر ساله با توجه به اینکه پول در فوتبال ما زیاد هزینه می‌شود افراد مختلفی با عناوین و تیم‌های مختلف می‌آیند و کار را برای تیم‌های دیگر سخت می‌کنند. پول شیرین هست و هر کسی نمی‌تواند دل از پول بکند و با هر ترفندی دوست دارند که پولدار شوند و حتی در فوتبال هم رسوخ کردند. امیدوارم که فوتبال را به فوتبالی‌ها  واگذار کنند و حداقل باشگاه‌ها از پیشکسوتان برای مشورت گرفتن استفاده کنند. ما مربیان سالم زیادی داریم که در خانه نشستند و اجازه نمی‌دهند کار کنند و این مربیان دانش بیشتری از مربیانی دارند که اکنون در لیگ برتر فوتبال فعالیت می‌کنند.

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما