شناسهٔ خبر: 67313666 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

پیشکسوت پرسپولیس: رفتن یحیی باعث قهرمانی سرخپوشان شد

پایان رافت معتقد است رفتن یحیی گل محمدی از پرسپولیس باعث شد این تیم قهرمان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از طرفداری،  پایان رافت اعتقاد مدیران پرسپولیس باید خیلی زودتر از این ها تکلیف مربی را مشخص می کردند نه اینکه به شیوه ۳۰-۴۰ سال پیش عمل کنند.

پایان رافت در گفت و گو با همشهری آنلاین با اشاره طولانی شدن فرایند انتخاب سرمربی جدید تیم پرسپولیس تاکید کرد: مگر با مربی ایتالیایی توافق نکردند!؟ گفتند او انتخاب شده است. حالا اینکه می گویند او نمی‌آید خبر دیگری است. گویا مربیان خارجی به پرسپولیس نمی‌آیند! چراکه اسکوچیچ هم نیامد. این ایتالیایی هم نیامد و مربی هلندی هم نیامد. تا الان ۴ تا مربی خارجی نیامدند.

او درباره اینکه به نظر شما مربی خارجی برای پرسپولیس انتخاب شود یا ایرانی تصریح کرد: نظر من مهم نیست. نظر باشگاه مهم است که به دنبال مربی خارجی هستند اگر هم نشد به سراغ مربی ایرانی می روند. بالاخره باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس که بلاتکلیف نمی‌ماند. خیلی‌ها در داخل هستند که می توانند پرسپولیس را اداره کنند. کار سختی نیست. اگر قرار است یک مربی ناشناخته بیاید ۶ ماه طول می کشد تا از تیم و شرایط شناخت پیدا کند اما مربی ایرانی شناخت بهتری دارد و بچه ها را هم می‌شناسد. ما با مربی ایرانی هم قهرمان لیگ شدیم و هم به فینال آسیا رفتیم همانطور که با مربی خارجی این کار را کردیم.

این پیشکسوت تیم پرسپولیس در خصوص مطرح شدن نام های مانند علی دایی و مهدی تارتار برای هدایت پرسپولیس گفت: هر دو این مربیان که اسم بردید پرسپولیسی هستند علی آقا دایی که خیلی وقت است دیگر مربیگری نمی‌کند و نمی‌دانم بیاید یا نه!؟ آقای تارتار هم مربی خوبی است چند سال هم است که در لیگ کار می کند. حالا باید ببینیم هیات مدیره قبول می‌کند او هدایت پرسپولیس را برعهده بگیرد!؟ یا اینکه دوباره آقا یحیی گل‌محمدی بیاید یا حمید درخشان سکان هدایت را در دست بگیرد. به جز این ۴ نفر کسی نیست.

رافت درباره اینکه دیر انتخاب شدن سرمربی پرسپولیس باعث می شود زمان زیادی از فصل نقل و انتقلات را از دست بدهند گفت: بله چند روز قبل برخی از اعضای هیات مدیره در این زمینه مصاحبه کردند و تاکید داشتند هرچه سریع تر باید تکلیف مربی شود تا از نقل و انتقلات عقب نمانند. واقعا هم تیم بزرگی مثل پرسپولیس نباید به این شکل معطل مربی بماندو از سه ماه قبل باید باید مربی اش را انتخاب می کردند. فوتبال ایران آماتور است. پرسپولیس ۶۰ سال قدمت دارد. بهترین و پرطرفدارترین تیم ایران است و بهترین تیم غرب آسیا اما دارد به همان روش ۳۰-۴۰ سال قبل اداره می شود.

او افزود: در فوتبال حرفه ای وقتی مربی قرارداداش دارد تمام می شود با مذاکراتی تکلیف مربی را مشخص می کنند. مدیران چرا نباید به فکر مربی باشند!؟ بعد از آن منتظر بمانند تا از اوسمار بله بگیرند! او هم باشگاهی مثل پرسپولیس را با ۶۰ سال قدمت دست بیاندازد! خانه خاله‌اش نبوده که بخواهد اینطوری رفتار کند!

مدیران پرسپولیس نباید به این شکل عمل می‌کردند. این روش برای ۳۰-۴۰ سال پیش است که ابتدا به سراغ مربیان خارجی می‌روند و در آخر یک مربی ایرانی را انتخاب می کنند. قشنگ نیست بلکه باید از مدتها قبل مربی را انتخاب می‌کردند. مقصر هم مدیر عامل و هیات مدیره پرسپولیس هستند که نتوانستند خیلی خوب انتخاب سرمربی را مدیریت کنند. آنهم برای تیمی که قهرمان لیگ شده و مشکل مالی هم ندارد. حالا هم اگر دیر شود خودشان مقصر هستند.

رافت درباره فسخ قرارداد بیرانوند از سوی این بازیکن گفت: در این ۴-۵ روز گذشته بزرگترها و پیشکسوتان جواب بیرانوند را دادند و از او انتقاد کردند. کسانی که از من هم بزرگ تر هستند. با توجه به این موضوع دیگر من حرف نمی‌زنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در فصل گذشته ضعف‌هایی داشت؟ و اینکه در چه پست هایی باید بازیکن بگیرد تاکید کرد: صد در صد ضعف هایی داشت. وقتی سرمربی انتخاب شود خودش می آید. قطعا آدم بزرگی است و قطعا این موضوع را حل خواهد کرد. من فکر می‌کنم در بیشتر پست‌ها باید بازیکن به تیم تزریق شود. بازیکنان باکیفیت و دارا بودن نیروی جوانی. حداقل ۵۰ درصد تیم باید تقویت شود. در وهله نخست یک مهاجم نوک می خواهیم چراکه الان با این مشخصات فقط عیسی آل کثیر را داریم که او هم نیم فصل دوم به تیم اضافه شد و گل های حساسی هم زد اما پرسپولیس فصل آینده باید در ۳ جام مبارزه کند و نیاز است ۲ مهاجم نوک داشته باشد. اورونوف هم مهاجم نوک نیست و مهاجم کاذب است. پرسپولیس از دروازه بان گرفته تا خط دفاعی، هافبک و مهاجم باید بازیکن بگیرد.

او درخصوص اینکه از نظر شما بهترین بازیکن یا بازیکنان پرسپولیس در فصل گذشته کدام نفرات بودند اظهار داشت: بهترین نفر پرسپولیس در واقع خود تیم بود. در پرسپولیس همه خوب و یکسان بودند. رمز موفقیت این تیم هم یکدل بودن بازیکنان بود. از همه مهم تر که خود بازیکنان و باشگاه می دانند تنها کسی که کمک کرد پرسپولیس قهرمان شود هواداران بودند. بعضی بازی ها را در اصطلاح فوتبالی ها هواداران در اوردند. مثل بازی آخر با مس رفسنجان که فینال گونه بود بازیکنان ۵۰ درصد خودشان بودند اما ۸۰ هزار هوادار با حضور در ورزشگاه زمینه برد تیم را فراهم کردند. در اکثر بازی‌ها این هواداران بودند که به بازیکنان انگیزه مضاعف می‌دادند. از همه فاکتورها مهم تر این حمایت هواداران بود تا تیم قهرمان شد. در چند سال گذشته مخصوصا فصل قبل هر گاه واجب بود تیم سه امتیاز را بگیرد هواداران پرشور آمدند و از تیم حمایت کردند.

این پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در قهرمانی این تیم چند درصد یحیی گل‌محمدی و چند درصد سهم اوسمار است گفت: رفتن یحیی گل‌محمدی باعث قهرمانی پرسپولیس شد. بعضی وقت‌ها مربی با ماندن تیم را قهرمان می‌کند برخی مواقع هم با رفتن. در نیم فصل هم رفتن یحیی گل‌محمدی تصمیم خوبی بود. شرایط مهیا نبود بماند. بعد هم باشگاه اوسمار را نگه داشت. در کنارش ۵-۶ بازیکن خوب به تیم اضافه کردند که واقعا نقش زیادی در کسب عنوان قهرمانی داشتند.

نظر شما