شناسهٔ خبر: 67321916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید دانشگاهیان غرب مازندران:

حماسه‌ای دیگر در انتخابات هشتم تیرماه با حضور آگاهانه ملت ایران

نوشهر - ایرنا - شماری از استادان و دانشجویان غرب مازندران، با حساس دانستن اوضاع داخلی و مستئل منطقه ای و بین المللی با تاکید بر حضور گسترده و حماسی مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز هشتم تیرماه گفتند ملت ایران با حضور آگاهانه در پای صندوق این همایش ملی را به یک حماسه بزرگتر سیاسی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آنان در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا در شهرستان های غرب مازندران خاطرنشان کردند وحدت ملی و انسجام داخلی و حضور مردم در صحنه های مختلف به ویژه در انتخابات دوره های گذشته عوامل شکست دشمنان انقلاب و ناکام ماندن آنها در رسیدن به اهداف شومشان بوده و ضروری است این راهبرد حضور حماسی مردم جدی تر از گذشته در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تداوم یابد.

به اعتقاد این دانشگاهیان احساس مسوولیت و نقش آفرینی در تحولات اجتماعی و در حاکمیت سیاسی حکمی عقلی و شرعی است و هر وقت این نقش آفرینی از سوی ملت از روی بصیرت رخ داد نتایج خوبی را به ارمغان آورد، مانند حمایت مردم ایران از امام امت که موجب رقم خوردن تمدن نوین در عصر جهالت مدرن در ایران اسلامی و جهان معاصر شده است.

اکنون ملت بزرگ ایران اسلامی بار دیگر در معرض آزمونی دیگر در مرحله ای خاص از شرایط تمدنی نظام بین الملل و سرنوشت کشور قرار گرفته که از یکسو کارگاه ساخت و ساز به برکت تلاش های شهید آیت الله رییسی در سراسر کشور، حیاتی دوباره یافت و بارقه امیدها در دل جوانان و آحاد ملت شکوفا شده است.

اکنون که داغ سنگین و بزرگ شهادت رییس جمهور خستگی ناپذیر و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد ایشان موجب شده است تا بار دیگر ملت ایران در معرض یک امتحان سیاسی برای انتخاب ریاست جمهوری قرار بگیرد و حق آن است حماسه متاثر از شور و شعور فراق از شهید جمهور را با حضور فعال همراه با بصیرت خود در پای صندوق های رای به یک حماسه بزرگتر سیاسی با انتخاب رییس جمهور در تراز انقلاب اسلامی تبدیل کنیم.

آنگاه با تحقق این مهم، رییس جمهور منتخب بتواند با شناسایی نواقص و موانع توسعه کشور و پایبندی به آرمان های انقلاب در یک کلام سربازی ولایت یا خادمی جمهور، بار دیگر یاد و خاطره الگوی مردم سالاری دینی را در کام و ذهن ملت ایران زنده کند و مسیرپر فروغ و امید بخش حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی ایرانی را در چله دوم انقلاب، استمرار بخشید.

تکرار حماسه دیگر در انتخابات ریاست جمهوری

یک دانشجوی دانشگاه آزاد واحد نوشهر و چالوس گفت: دانشگاهیان این منطقه همچون گذشته همگام با همه اقشار دیگر در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فعالانه و آگاهانه شرکت گسترده خواهند داشت.

مهرداد رضاپور در گفت و گو با ایرنا افزود: هر رای مردم در چهاردمین انتخابات ریاست جمهوری، نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تامین خواسته های مردم دارد.

وی تصریح کرد: برآیند حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگر مناسبت های ادوار گذشته نشان داده است که ملت ایران در این رویداد سیاسی مهم برگ زرینی دیگری از بر افتخارات خود در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت خواهند کرد.

وی شرکت آگاهانه و با بصیرت مردم در این همایش سیاسی را اجتناب پذیر دانست و گفت : شهید رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم مدیر و مدبر، توانا و خستگی ناپذیر بوده و همه دغدغه های او رفع مشکلات مردم بوده است و مردم باید رییس جمهوری انتخاب کنند که چنین نگرشی داشته باشد.

رضاپور، داشتن بصیرت آحاد جامعه را لازمه انتخاب خوب در هر رویداد سیاسی دانست و افزود : با توجه به اوضاع سیاسی منطقه و شرایط موجود در کشور ضروری است همه اقشار در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت گسترده داشته باشند تا نقشه های دشمنان خنثی شود.

حماسه‌ای دیگر در انتخابات هشتم تیرماه با حضور آگاهانه ملت ایران

حضور مردم ادای دین به انقلاب اسلامی است

مجید امیدی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه، آزاد واحد تنکابن گفت : هر چه انتخاب رییس جمهور آگاهانه صورت گیرد به تثبیت حاکمیت مردمی کمک خواهد کرد و همچنین مشکلات فراروی کشور و ثبات اقتصادی بهتری رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد : ما دانشجویان برای پاسداری از خون شهدا و بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت شرکت و انقلاب اسلامی ادای دین خواهیم کرد.

به تاکید این دانشجویان دانشگاهیان به عنوان روشنفکران جامعه نقش موثری در آگاهی بخشی به جامعه برای انتخاب درست چهاردهمین رییس جمهور انقلاب اسلامی دارند که باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

امیدی یادآور شد : ملت ایران با حضور پرشور خود در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در واقع حماسه حضورشان در مناسبت های سیاسی و اجتماعی خود در ادوار گذشته را تکمیل می کنند چرا که این ملت همیشه حماسه ساز بوده است.

وی به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری این دوره از انتخابات اشاره و اضافه کرد : نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید ریشه ای به مسائل کشور را بپردازند و راهکارهای علمی برای حل معضلات بخش های مختلف ارایه کنند و از دادن شعار پرهیز کنند.

این دانشجوی تنکابنی تاکید کرد : امروز شرایط کشور در داخل و حتی بین المللی دارای حساسیت های فراوانی است که حضور حداکثری ملت در این رویداد سیاسی در حل بسیاری از چالش های کشور تاثیرگذار خواهد بود.

تکلیف ملی است

در این پیوند، مدرس رشته ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان نور حضور مردم در انتخابات را تکلیف ملی برشمرد و گفت : ملت ایران در همه ادوار گذشته تا امروز ثابت کرده است که به این تکلیف ملی یعنی حضور پرشور در انتخابات خوب می کند.

مریم جلالی مقدم در گفت و گو با ایرنا خطاب به نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری افزود : نامزدها باید از شعارهای غیرواقعی و رفتارهای نامناسبی که سبب کاهش مشارکت مردم در این عرصه می شود، اجتناب ورزند.

وی بیان داشت: به طور قطع ملت ایران به ویژه مازندرانی ها با مشارکت آگاهانه و گسترده خود در این رویداد سیاسی بار دیگر از آرمان های اسلامی دفاع و صیانت می کنند و برای سرنوشت خود تصمیم خوبی خواهند گرفت.

این مدرس دانشگاه انتخابات و رای دادن را از جمله راه های تعیین مقبولیت یک حکومت سیاسی است دانست و گفت : مردم ایران با حضور گسترده در پای صندوق های رای نشان می دهند که این نظام اسلامی در دل و قلب آنان جای دارد و این وفاداری را به جهانیان به اثبات خواهند رساند.

جلالی مقدم افزود: همه عوامل دست اندرکار گرفته تا گروه ها و فعالان سیاسی و نامزدها و طرفداران آنان باید به قانون عمل کنند و بستر را برای حضور حداکثری مردم در این همایش ملی فراهم کنند چرا که این حضور مردم نظام اسلامی را بیمه خواهد کرد.

حماسه‌ای دیگر در انتخابات هشتم تیرماه با حضور آگاهانه ملت ایران

همه می آیند

استاد رشته کامپیوتر دانشکده فنی و حرفه ای آمل با اشاره به تهدیدها و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی تاکید کرد : برَآیندها نشان داده است که مردم مازندران در همه دوره ها در انتخابات مشارکت خوبی داشتند و این دوره نیز این راهبرد حضور را به معنای واقعی اجرایی خواهند و روز هشتم تیرماه برای همه ملت روزی سرنوشت ساز است.

احسان رسولی در گفت و گو با ایرنا افزود : حضور گسترده مردم در انتخابات نشان از افزایش آگاهی سیاسی آن جامعه است که خوشبختانه ملت ما این مهم را تاکنون به اثبات رسانده است.

وی تصریح کرد : حضور مردم در این همایش ملی به منزله صیانت از ارزشهای اسلامی بوده که از این رو دانشگاهیان نیز همگام با ملت در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند و وعده همه ما در روز هشتم تیر در پای صندوق های اخذ رای.

این استاد دانشگاه گفت: ملت ایران با آگاهی و بررسی همه جانبه، نامزد کارآمد و توانمند و اصلح را در انتخابات ریاست جمهوری برگزینند چرا که این انتخاب در واقع یکی از راه های موثر برای تعیین آینده فرد و کشور محسوب می شود.

به گفته رسولی، هشتم تیرماه روزی بیاد ماندنی در تاریخ پر افتخارایران اسلامی خواهد بود.

وی یادآور شد : مسوولان امر در مدت باقی مانده تا هشتم تیرماه، با امید آفرینی بیشتر، بستر را برای برگزاری انتخاباتی سالم و افزایش شور و نشاط انتخاباتی در جامعه فراهم کنند.

در نظر گرفتن سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: ۲ میلیون و ۴۸۷هزار و ۲۴۴ نفر در این استان واجد شرایط رای دادن و شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح این استان داریم.

جواد سالار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشتر واجدان شرایط رای دادن در مازندران را مردان، برشمرد و افزود: از این جمعیت یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۱ نفر از واجدان شرایط رای دادن مردان هستند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد زنان مازندران واجد شرایط رای دادن در هشتم تیر ماه یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر است.

به گزارش ایرنا، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران در نظر گرفته شده است که بیشتر از هزار و ۷۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق روستایی مستقر می شود.

همچنین ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار است.

۵۹ حوزه انتخابیه در سطح استان وجود دارد که شامل ۲۲ حوزه اصلی (فرمانداری‌ها) و ۳۷ حوزه فرعی (بخشداری‌ها) است.

نظر شما