شناسهٔ خبر: 67321915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تقاطع غیرهمسطح نیایش اردبیل افتتاح شد

پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش و مسیر ارتباطی بین شهرک نیایش تا میدان موذن‌زاده اردبیل در آیینی با حضور وزیر کشورافتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل شهردار اردبیل در این آیین توضیح داد که پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش که حدود یک کیلومتر طول دارد، با اختصاص اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در بازه زمانی کمتر از ۱۸ ماه آماده بهره‌برداری شد.
محمود صفری افزود: این پروژه شهرک‌های کوثر، نیایش و دادگستری را از ترافیک نجات می‌دهد و سوای اینها با اجرای یک فاز اضافه ساکنان خیابان ساحلی کارشناسان، بسیجیان و آتاماشین هم جزو ۱۰ شهرک و محله‌ای هستند که بهم متصل و هم از بن‌بست خارج می‌شوند.
وی تسهیل دسترسی به منطقه گردشگری شورابیل را از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه برشمرد و بیان کرد: این پروژه می‌تواند به مسافران کمک کند تا بدون ورود به مرکز شهر از مسیر کمربندی به نقطه خروجی شهر بروند.
شهردار اردبیل عنوان کرد: در زمینه ترافیک که دغدغه مردم است، توانستیم با دانشگاه شریف قرارداد ببندیم که ۱۹ دوربین در سطح شهر نصب کنیم و ۱۶ دستگاه دوربین هم امسال اضافه می‌کنیم و با ۳۵ دوربین نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در مجموع ۱۲۰ دستگاه دوربین خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: استفاده از این دوربین‌ها نیازمند اینترنت پرسرعت بود که با پیگیری‌های انجام شده، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها نیز به اجرا درآمد که تا شهریور پایان می‌یابد و می‌تواند به مدیریت ترافیک کمک کند.
صفری به بازدید وزیر کشور از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید رئیسی نیز اشاره داشت و گفت: این پروژه که با طول هشت کیلومتر بزرگترین پروژه عمران شهری شمال‌غرب کشور است، حدود ۱۳ ماه پیش کلنگ‌زنی شد و پیش‌بینی می‌شود که تا سه ماه آینده به مرحله افتتاح برسد.
وی با اشاره به ۲۰ رمپ، چهار لوپ و چهار تقاطع در نظر گرفته شده برای این پروژه گفت: با تکمیل پروژه کمربندی دوم اردبیل تکمیل خواهد شد و یک‌چهارم شهر از معضل ترافیک نجات پیدا می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_11241977"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266105/11241977?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما