شناسهٔ خبر: 67318417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش اردبیل با حضور وزیر کشور افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- آیین افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش و مسیر ارتباطی بین شهرک نیایش تا میدان موذن‌زاده اردبیل عصر شنبه در آیینی با حضور وزیر کشور و جمعی از مسوولان این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار اردبیل در این آیین توضیح داد که پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش که حدود یک کیلومتر طول دارد، با اختصاص اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در بازه زمانی کمتر از ۱۸ ماه آماده بهره‌برداری شد.

محمود صفری افزود: این پروژه شهرک‌های کوثر، نیایش و دادگستری را از ترافیک نجات می‌دهد و سوای اینها با اجرای یک فاز اضافه ساکنان خیابان ساحلی کارشناسان، بسیجیان و آتاماشین هم جزو ۱۰ شهرک و محله‌ای هستند که بهم متصل و هم از بن‌بست خارج می‌شوند.

وی تسهیل دسترسی به منطقه گردشگری شورابیل را از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه برشمرد و بیان کرد: این پروژه می‌تواند به مسافران کمک کند تا بدون ورود به مرکز شهر از مسیر کمربندی به نقطه خروجی شهر بروند.

شهردار اردبیل عنوان کرد: در زمینه ترافیک که دغدغه مردم است، توانستیم با دانشگاه شریف قرارداد ببندیم که ۱۹ دوربین در سطح شهر نصب کنیم و ۱۶ دستگاه دوربین هم امسال اضافه می‌کنیم و با ۳۵ دوربین نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در مجموع ۱۲۰ دستگاه دوربین خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: استفاده از این دوربین‌ها نیازمند اینترنت پرسرعت بود که با پیگیری‌های انجام شده، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز به اجرا درآمد که تا شهریور پایان می‌یابد و می‌تواند به مدیریت ترافیک کمک کند.

صفری به بازدید وزیر کشور از پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید رئیسی نیز اشاره داشت و گفت: این پروژه که با طول هشت کیلومتر بزرگترین پروژه عمران شهری شمال‌غرب کشور است، حدود ۱۳ ماه پیش کلنگ‌زنی شد و پیش‌بینی می‌شود که تا سه ماه آینده به مرحله افتتاح برسد.

وی با اشاره به ۲۰ رمپ، چهار لوپ و چهار تقاطع در نظر گرفته شده برای این پروژه گفت: با تکمیل پروژه کمربندی دوم اردبیل تکمیل خواهد شد و یک‌چهارم شهر از معضل ترافیک نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش و اتصال به فاز سه شهرک کارشناسان، ساحلی و آتاماشین از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و بیش از ۲۵ هزار مترمربع از اراضی واقع در محدوده اجرای پروژه نیز در این مدت مورد تملک و بازگشایی قرار گرفت.

احداث پل نیایش یکی از طرح‌های مورد نیاز و مورد مطالبه شهروندان اردبیلی بود که با هدف روان‌سازی ترافیک در ورودی شهر از سمت تبریز اجرا شد و با اتصال شهرک‌های ولیعصر، کوثر و دادگستری به میدان موذن‌زاده، راه دسترسی اهالی به هسته مرکزی شهر آسان‌تر شده و شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

وزیر کشور صبح امروز با استقبال سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان استانی از فرودگاه پارس‌آباد وارد استان اردبیل شد.

برگزاری نشست‌های بررسی مسائل شهرستانی در پارس‌آباد و مشگین‌شهر، بازدید از پروژه‌های مرزی و عمرانی و آغاز بهره‌برداری رسمی از تقاطع نیایش از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر کشور به استان اردبیل بود.

نظر شما