شناسهٔ خبر: 67321590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زنجان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی زنجان از آغاز اجرای طرح کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ردیابی سرمی و مولکولی این بیماری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، اله وردی گفت: طرح ردیابی ژنتیکی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی از دوم تیر تا دهم مرداد در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی از بیماری‌های خسارت‌زا که ممکن است صنعت طیور را در سطح جهانی درگیر کند، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی زنجان ادامه داد: این بیماری با تلفات زیاد و ناگهانی در طیور گوشتی و تخمگذار به صنعت تولید گوشت و تخم مرغ خسارت وارد می‌کند.

اله وردی گفت: آنفلوآنزا نوعی بیماری ویروسی است که دستگاه تنفس فوقانی و تحتانی را در بر می‌گیرد و بینی، حلق، نای و ریه را مورد تهاجم قرار می‌دهد.

وی بااشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا که در حیوانات ایجاد بیماری می‌کند قابلیت انتقال به انسان را دارد، افزود:ین ویروس در صورت واگیری و انتقال به انسان می‌تواند موجب همه گیری جهانی و بروز فاجعه شود بنابراین اقدامات پیشگیرانه در برابر آن در تمامی ایام سال ضروری است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی زنجان از روستائیان زنجانی خواست تا با گروه‌های دامپزشکی برای به سرانجام رسیدن این طرح همکاری های لازم را داشته باشند.

نظر شما