شناسهٔ خبر: 67321387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/اخبار پلیس/

دستگیری ۱۱ نفر از مخلان نظم و امنیت در آذرشهر / کشف ماینرهای قاچاق در تبریز

فرمانده انتظامی آذرشهر از دستگیری ۱۱ نفر از مخلان نظم و امنیت که باعث سلب آرامش شهروندان شده بودند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد نعمتی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارش مردمی از سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فعالیت مجرمانه تعدادی مخل نظم و امنیت در یکی از محلات آذرشهر و ارتکاب فعال مجرمانه از جمله تهدید، عربده کشی و تخریب، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی، در یک عملیات هوشمندانه و مقتدرانه سریعا تعداد پنج اکیپ به فرماندهی فرمانده انتظامی شهرستان به محل شرارت این افراد اعزام و تمامی افراد شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات موفق پلیسی ۱۱ نفر از مخلان نظم و امنیت که دارای سابقه کیفری و نزاع دسته جمعی دارند، دستگیر و از آنان تعدادی قمه و سلاح سرد و همچنین چهار دستگاه خودرو به پارکینگ دلالت شد.

فرمانده انتظامی آذرشهر ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ نعمتی با بیان اینکه طرح مبارزه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت روزانه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و پلیس به افراد هنجارشکن اجازه عرض اندام نخواهد داد و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری و تعامل مردم با پلیس تاکید کرد: شهروندان هروقت و در هرجا نیاز باشد با فوریت‌های ۱۱۰ پلیسی تماس بگیرند تا همکاران پلیس با اقدامات فنی و علمی افراد هنجارشکن و مخل نظم و امنیت عمومی را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند.

سردار علی محمدی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارز در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی از استخراج ارز دیجیتال در سوله‌ای در شهر تبریز مطلع شده و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مراجع قضائی به محل مراجعه و در بازرسی از آنجا ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالای مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرهنگ توحید فارسی فرمانده انتظامی مراغه از وقوع نزاع و درگیری منجر به قتل مرد ۳۹ ساله در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل نیز در محل دستگیر شد.

وی گفت: در پی اعلام یک فقره نزاع در یکی از روستاهای این شهرستان بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل وقوع جرم در بررسی‌های میدانی اولیه مشخص شد در یک درگیری دسته جمعی به علت اختلافات قبلی مرد ۳۹ ساله با ضربات چاقو از ناحیه قفسه سینه مجروح و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه مجروح به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد، گفت: قاتل و عوامل درگیری نیز در کمتر از چهار ساعت دستگیر شدند و در تحقیقات پلیسی، قاتل ۳۸ ساله به همراه متهمان دیگر با تشکیل پرونده قضائی روانه زندان شدند.

سرهنگ فارسی از شهروندان درخواست کرد تا آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند تا دیگر شاهد وقوع اینگونه موارد ناگوار نباشیم.

کشف مواد مخدر از نوع شیشه در بستان آباد

فرمانده انتظامی شهرستان بستان‌آباد از کشف ۴۹۵ گرم شیشه و دستگیری دو متهم در عملیات مأموران انتظامی خبر داد.

سرهنگ محمدعلی نایب زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و توزیع مواد مخدر توسط دو نفر با یکدستگاه خودروی پراید مشکی در حوزه استحفاظی شهرستان بستان آباد با پوشش خانواده، مراتب بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با پشتیبانی عملیاتی و فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خودروی حامل مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی صورت گرفته مقدار ۴۹۵ گرم شیشه که داخل کیف همراه سرنشین خانم جاسازی شده بود، کشف شد.

وی با اشاره به این که در این خصوص دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شدند، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و سوداگران مرگ بدانند پلیس بدون هیچ مماشاتی با قاطعیت با آن‌ها برخورد می‌کند و از شهروندان می‌خواهیم، اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ توحید فارسی فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از اجرای طرح توقیف وسایط نقلیه شوتی و دارای تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح برخورد با خودروهای شوتی وآلودگی صوتی و دارای تخلفات حادثه ساز با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی و همچنین آلودگی صوتی در شهرستان مراغه با همکاری پلیس راهور و یگان‌های انتظامی به مرحله اجراء گذاشته شد.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح ۳۵ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقلیه خود اقدام به آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان و همچنین رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز بودند ،در سطح شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر توقیف ۳۵ دستگاه وسائط نقلیه، تعداد ۴۸۶ دستگاه وسایط نقلیه دیگر دارای تخلف نیز اعمال قانون شدند.

کشف ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق در تبریز

فرمانده انتظامی استان آذربایجن شرقی از کشف ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار علی محمدی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارز در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی مبنی بر استخراج ارز دیجیتال در سوله ای در شهر تبریز مطلع شده و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی مراجع قضایی به محل مراجعه و در بازرسی از آنجا ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان، ارزش کالای مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد،از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را بلافاصله به سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی ۰۹۶۳۰۰و  مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام 

نظر شما