شناسهٔ خبر: 67319258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پاکستان: حمله تروریستی بزرگی را خنثی کردیم

روزنامه جوان

پلیس ایالت پنجاب پاکستان در تشریح عملیات ضدتروریستی صورت گرفته اعلام کرد: «۲۲ مظنون داعش، گروه تحریک طالبان و دیگر سازمان‌های ممنوعه را دستگیر کردیم.» پلیس پنجاب پاکستان تصریح کرد که با دستگیری این مظنونان، یک حمله بزرگ تروریستی را خنثی کرده است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بنابر اعلام مقامات پلیس پاکستان، دیروز با دستگیری تعدادی از تروریست‌ها در ایالت پنجاب، یک توطئه بزرگ تروریستی خنثی شده است. 
پلیس ایالت پنجاب پاکستان در تشریح عملیات ضدتروریستی صورت گرفته اعلام کرد: «۲۲ مظنون داعش، گروه تحریک طالبان و دیگر سازمان‌های ممنوعه را دستگیر کردیم.» پلیس پنجاب پاکستان تصریح کرد که با دستگیری این مظنونان، یک حمله بزرگ تروریستی را خنثی کرده است. همچنین سخنگوی اداره ضدتروریسم پاکستان اعلام کرد که طی هفته جاری ۱۵۲ عملیات اطلاعاتی در نقاط مختلف پنجاب انجام و مواد منفجره به وزن یک کیلو و ۶۴۵ گرم، سه نارنجک دستی، یک بمب دست‌ساز، ۱۲ چاشنی و یک تپانچه از آن‌ها کشف شده است. وی گفت: «تروریست‌های دستگیر شده برای خرابکاری در پنجاب برنامه‌ریزی کرده بودند و می‌خواستند تأسیسات و شخصیت‌های مهم را هدف قرار دهند. پلیس ۱۹ پرونده برای متهمان تشکیل داده و این افراد برای بازجویی بیشتر به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.»
تایمز آو ایندیا نوشت که این مظنونان تروریستی را مأموران در مناطق مختلف پنجاب از جمله لاهور، اتک، شیخوپوره، مظفرباغ، ننکانه صاحب، بهاولپور، دی. جی‌خان، فیصل‌آباد، مولتان، بهاولنگر و راولپندی دستگیر کرده‌اند. مقامات ظاهراً مواد منفجره به وزن یک کیلو و ۶۴۵ گرم، سه نارنجک دستی، یک بمب کنترل از راه دور، ۱۲ چاشنی، یک سیم فیوز ایمنی به ابعاد ۳۲ فوت، یک تپانچه و کتاب‌های ممنوعه از افراد دستگیر شده کشف و ضبط کرده‌اند. منیر اکرم، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل گفت گروه‌های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در افغانستان از مصونیت برخوردارند و این تهدیدی برای امنیت منطقه است. وی افزود: «تی‌تی‌پی مسئول حملات در پاکستان است، اسلام‌آباد بار‌ها از طالبان افغانستان خواسته علیه این گروه مبارزه و آن‌ها را به پاکستان تحویل دهد، اما کابل در این زمینه اقدامی نکرده است.» اکرم در ادامه اظهار داشت شورای امنیت سازمان ملل باید از حکومت کابل بخواهد روابط خود را با تحریک طالبان پاکستان قطع، آن‌ها را دستگیر و خلع سلاح کند. نماینده پاکستان همچنین در بخشی از سخنانش گفت سیاست‌های طالبان با قوانین بین‌ا‌لمللی و اسلام مطابقت ندارد.

نظر شما