شناسهٔ خبر: 67319245 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اسکاتلند هنوز شانس صعود دارد

دعوای آلمان و سوئیس برای صدرنشینی

روزنامه جوان

این دو دیدار همزمان (۲۲:۳۰) حساسیت زیادی دارند. پس از پیروزی میزبان مقابل مجارستان و قطعی شدن صعود آلمان، حالا بحث اصلی بر سر صعود تیم دوم است. بدون شک برای آلمان که میزبان رقابت‌هاست گرفتن جواز صعود به دور دوم هنوز نمی‌تواند یک موفقیت محسوب شود

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: ژرمن‌ها با اینکه خیال‌شان از صعود راحت شده، اما امشب هم با هدف پیروزی به مصاف سوئیس می‌روند. دور سوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با انجام دیدار‌های گروه اول شروع می‌شود و اسکاتلند با مجارستان و آلمان با سوئیس مصاف می‌دهند. 
این دو دیدار همزمان (۲۲:۳۰) حساسیت زیادی دارند. پس از پیروزی میزبان مقابل مجارستان و قطعی شدن صعود آلمان، حالا بحث اصلی بر سر صعود تیم دوم است. بدون شک برای آلمان که میزبان رقابت‌هاست گرفتن جواز صعود به دور دوم هنوز نمی‌تواند یک موفقیت محسوب شود. شاگردان یولیان ناگلزمان طی دو بازی قبلی خود مجموعاً هفت گل به ثمر رساند‌ه‌اند. منتها مصاف با سوئیس متفاوت است. در حال حاضر سوئیس با چهار امتیاز در رده دوم گروه A قرار دارد و تلاش می‌کند علاوه بر صعود، صدرنشینی را نیز از دست آلمان دربیاورد. سوئیس پس از برد ۳ بر یک برابر مجارها، با تساوی یک- یک مقابل اسکاتلند متوقف شد. همین مسئله کار دست سوئیسی‌ها داد؛ این تیم در صورت باخت به آلمان می‌تواند فرصت صعود را در اختیار اسکاتلند قرار دهد، اما اگر رویارویی‌اش با آلمان به تساوی بینجامد، سهمیه دوم گروه به سوئیس می‌رسد و پیروزی قرمز‌ها حکم صعودشان به عنوان صدرنشین را امضا می‌کند. مورات یاکین، سرمربی سوئیس در خصوص مواجهه با آلمان گفت: «آلمان فوتبالی تماشایی بازی می‌کند. ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا به زمین برویم و با آن‌ها بازی کنیم. در موقعیت بدی نیستیم که فقط بخواهیم از شکست جلوگیری کنیم. به نظرم بازی جالبی می‌شود و در این شکی ندارم.» از طرفی سرمربی ژرمن‌ها نیز به شاگردانش هشدار داده که غیر از برد نباید به چیز دیگری فکر کنند. ناگلزمان تأکید کرده باید سوئیس را هم شکست دهند تا با تیم دوم گروه C بازی کنند. اسکاتلند نیز نیم‌نگاهی به دیدار دو تیم اول گروه دارد. شاگردان استیو کلارک با یک امتیاز و قرار داشتن در رتبه سوم برای نگه داشتن شانس صعود محکوم به شکست مجارستان هستند. اسکاتلند بعد از باخت تحقیرآمیز به آلمان، سوئیس را متوقف کرد تا برخلاف مجار‌ها در رقابت‌ها باقی بماند. کلارک، سرمربی اسکاتلند در خصوص آخرین بازی تیمش گفت: «در بازی اول اصلاً عملکرد خوبی نداشتیم، اما در مصاف با سوئیس مصمم بودیم با پرسینگ بالا و جنگندگی برای تصاحب توپ جبران مافات کنیم. باید اعتراف کنم مقابل تیم قدرتمند سوئیس بازی می‌کردیم. بازی خوبی بین دو تیم هم‌سطح بود. این همان چیزی بود که انتظار داشتیم. ما در سه، چهار سال گذشته با همین سبک بازی می‌کردیم. می‌دانستیم باید چه کاری انجام دهیم. بازی با سوئیس عملکرد خوب تیمی مقابل حریفی قدرتمند و واکنشی درخشان به باخت ناامیدکننده به آلمان بود. ما هنوز زنده‌ایم. در بازی آخر قطعاً به برد نیاز داریم. اعتقاد دارم با کسب سه امتیاز می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم.»

نظر شما