شناسهٔ خبر: 67319189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قم:

۶۰ درصد نهضت ملی مسکن در استان قم به صورت یک طبقه احداث می‌شود

قم- استاندار قم گفت: ۶۰ درصد نهضت ملی مسکن در استان قم به صورت یک طبقه احداث می‌شود و این واحدها تا مرحله سفت کاری تحویل می شود و جزییات کار بر عهده مالکان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری شامگاه شنبه در جمع اهالی منطقه آذر قم در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) گفت: برخی از پروژه های مسکن سه سال در استان نیمه کاره و تعطیل بوده که امیدواریم تا مهر ماه امسال همه آنها به اتمام برسد.

استاندار قم بیان کرد: تلاش آن ما آن است که نگاه عادلانه ای در توسعه استان قم داشته باشیم و مشکلاتی که در بخش های مختلف وجود دارد برطرف شود.

آقامیری بیان کرد: استان قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در نرخ افزایش رشد مشارکت در کشور اول را داشتیم و امیدواریم در هشتم تیرماه و در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز قمی ها رتبه اول مشارکت را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه در برهه های مختلف انقلاب مردم همواره از مسوولان جلوتر بوده اند افزود: ما بهترین مردم را داریم و امام راحل نیز فرمودند، امت ما از امت زمان پیامبر اسلام بهتر هستند.

نماینده عالی دولت در استان قم بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال گذشته در زمینه میزان مشارکت ۱۴ پله ارتقا پیدا کردیم و از رتبه ۲۱ به رتبه هفتم رسیدیم و اگر ۳۰ هزار نفر دیگر در انتخابات شرکت می کردند رتبه سوم کشوری در مشارکت را بدست می آوردیم.

وی افزود: امروز در عرصه انتخابات ریاست جمهوری از همه سلایق مختلف سیاسی نامزدهایی حضور دارند و برای ما تنها میزان مشارکت و حضور حداکثری مردم مهم است و ما بدنبال جذب حداکثری هستیم و از مردم قم خواهش داریم تا همگان پای صندوق رای بیایند.

وی با بیان اینکه مسکن اولویت اول ما در استان قم است افزود: در حال حاضر قم در زمینه نهضت ملی مسکن رتبه نخست را دارد و در سال گذشته ۷۵ جلسه شورای تامین مسکن در استان قم برگزار شده است.

آقامیری گفت: تاکنون ۷۰ هزار واحد مسکونی تعیین تکلیف شدند و ۱۵ هزار واحد مسکن به سهمیه قم اضافه شده و امید است تا پایان امسال همه متقاضیان در استان قم تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: ۶۰ درصد مسکن در استان قم به صورت یک طبقه احداث می‌شود و این واحدها تا مرحله سفت کاری تحویل می شود و جزییات کار بر عهده مالکان است.

استاندار قم گفت: معتقدیم که مسکن در استان قم به اندازه‌ای باید ساخته که نیازها برطرف و از حالت سوداگری خارج شود.

وی با بیان اینکه دولت قبل مسکن مهر را مزخرف می دانست افزود: در سفر رییس جمهور به قم بیش از ۷ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی به دست رییس جمهور شهید افتتاح شد و مشکلات زیادی در حوزه مسکن رفع شده است.

وی بیان کرد: امروز قم به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و این شرایط در تمام استان برقرار است.

آقامیری با اشاره به برنامه های ویژه برای ازدواج جوانان گفت: جلسات مرتبط با جوانی جمعیت هر هفته برگزار خواهد شد، چرا که معتقدیم جوانان نیازمند حمایت های جدی دارند و در این بخش مشوق های خوبی برای امر ازدواج جوانان قمی در نظر داریم.

وی تاکید کرد: در موضوع مسکن آنچه در توان داریم دنبال خواهیم کرد و در انتهای امسال خواهیم دید که قیمت مسکن در استان قم کاهش خواهد یافت و این امر در کاهش هزینه های رهن و اجاره نیز موثر است.

نظر شما