شناسهٔ خبر: 67319027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره جنگ لبنان و اسرائیل

لبنان، غزه دوم نمی‌شود

صاحب‌خبر -

[شهروند] حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین نزدیک مرز لبنان فرار کرده‌اند. در همین حال، با وجود اینکه محافل صهیونیستی به قدرت برتر حزب‌الله در جبهه نبرد در شمال فلسطین اشغالی اذعان دارند، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته در لفاظی جدید خود، لبنان را به انجام «عملیاتی قوی» تهدید کرد. این در حالی است که حزب‌الله لبنان هشدار داده است که درصورت وقوع جنگ «هیچ محدودیت، قانون و سقفی» برای مقاومت وجود نخواهد داشت.

حزب‌الله محل تجمع نظامیان رژیم اسرائیل را هدف قرار داد
براساس آخرین اخبار از مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی، حزب‌الله لبنان روز گذشته محل تجمع نظامیان رژیم اسرائیل را هدف قرار داد. ایرنا به نقل از شبکه العهد، نوشت: «حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به روستاهای مقاوم جنوب لبنان و خانه‌های مردم به‌ویژه در شهر میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی دیروز با استفاده از سلاح‌های مناسب، ساختمان مورد استفاده نظامیان دشمن صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین المناره را هدف قرار دادند که به‌صورت مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.»

دبیرکل سازمان ملل متحد:یک اشتباه محاسباتی فاجعه آمیز خواهد بود
در پی تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله و اسرائیل آنتونیو گوترش هشدار داد که «یک اشتباه محاسباتی» در مرز لبنان و اسرائیل می‌تواند «فاجعه‌آمیز» باشد. گاردین نوشت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت با تشدید تنش‌ها بین رژیم اسرائیل و حزب‌الله در همسایگی لبنان، جهان نمی‌تواند لبنان را غزه دیگری تصور کند. او روز جمعه به خبرنگاران گفت: «یک حرکت عجولانه -یک اشتباه محاسباتی- می‌تواند فاجعه‌ای را آغاز کند که بسیار فراتر از مرز و صادقانه بگویم، فراتر از تصور است.»

 ادعای امضای برنامه حمله به لبنان توسط ژنرال‌های صهیونیست
به نوشته گاردین یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل، مدعی شد که به‌زودی تصمیمی در مورد جنگ همه جانبه با حزب‌الله اتخاذ می‌شود و ژنرال‌های اسرائیلی اعلام کردند برنامه‌ریزی برای حمله به لبنان را امضا کرده‌اند. به علاوه روزنامه نشنال پست کانادا با انتشار گفت‌وگوی تلفنی جمعه بین یسرائیل کاتس و ملانی جولی وزیر امورخارجه کانادا، گزارش داد که این گفت‌وگو پرتنش بوده و جولی به کاتس اعلام کرده که ارتش کانادا در حال تهیه طرحی برای تخلیه ۴۵ هزار نفر از شهروندان خود از لبنان است. در این گزارش همچنین آمده است که کاتس از دولت کانادا خواسته است تا بر حامیان ایرانی حزب‌الله فشار بیاورد.

  حمایت کامل واشنگتن از تل آویو، درصورت حمله تمام عیار به لبنان
درحالی‌که تا پیش از این آمریکا، متحد و حامی اصلی رژیم اشغالگر اسرائیل، درباره عواقب حمله به لبنان به نتانیاهو و کابینه‌اش هشدار جدی داده بود، سی‌ان‌ان روز شنبه نوشت: «آمریکا به اسرائیل اطمینان می‌دهد که درصورت وقوع جنگ با حزب‌الله، از این رژیم حمایت کامل خواهد کرد. براساس گزارش سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن که نامش فاش نشده است، واشنگتن به تل آویو اطمینان داده که درصورت وقوع جنگ تمام عیار با حزب‌الله، از حمایت کامل خود برخوردار خواهد شد. این تعهد حضوری، هفته گذشته زمانی که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده با تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل و ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل در واشنگتن دی سی ملاقات کردند، صورت گرفت.»

مقاومت عراق: اسرائیل به لبنان تجاوز کند، در کنار حزب‌الله می‌جنگیم
 گروه‌های مقاومت اسلامی عراق آمادگی خود را برای جنگیدن در کنار حزب‌الله لبنان درصورت حمله تجاوزگرانه گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور اعلام کردند. ایرنا به نقل از روزنامه الاخبار لبنان نوشت: «کتائب حزب‌الله، کتائب سیدالشهدا و جنبش النُجَبای عراق اعلام کردند که درصورت موافقت حزب‌الله لبنان، آمادگی دارند برای با مقابله هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در کنار حزب‌الله بجنگند.»

دبیرکل حزب‌الله: آنچه در دریای مدیترانه در انتظارشان است، بسیار بزرگ است
در همین رابطه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه در جدیدترین سخنرانی خود تأکید کرد: «تهدید جنگ علیه لبنان ما را نمی‌ترساند و نباید ما را بترساند؛ چراکه دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای سخت‌ترین روزها آماده کرده‌ایم و به خوبی می‌داند چه چیزی در انتظارش است. دشمن می‌داند که هیچ جایی از دست پهپادها و موشک‌های ما در امان نخواهد بود. دشمن همچنین می‌داند که ما توانایی رسیدن به اهداف خود را داریم. آنها می‌دانند آنچه در دریای مدیترانه در انتظارشان است، بسیار بزرگ است.»

هشدار نمایندگی ایران در سازمان ملل به اسرائیل
به نوشته گاردین، نمایندگی ایران در سازمان ملل روز جمعه با بیان اینکه حزب‌الله توانایی دفاع از خود و لبنان در برابر اسرائیل را دارد، هشدار داد که «شاید زمان خودباختگی این رژیم نامشروع فرا رسیده است.» 

نظر شما