شناسهٔ خبر: 67309138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقاومت عراق: اسرائیل به لبنان تجاوز کند، در کنار حزب‌الله می‌جنگیم

گروه‌های مقاومت اسلامی عراق آمادگی خود را برای جنگیدن در کنار حزب الله لبنان در صورت حمله تجاوزگرانه ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

روزنامه الاخبار لبنان نوشت که کتائب حزب الله، کتائب سید الشهدا و جنبش النُجَباء عراق اعلام کردند که در صورت موافقت حزب الله لبنان، آمادگی دارند برای با هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در کنار حزب الله بجنگند.

این روزنامه به نقل از منابعی در مقاومت اسلامی عراق بدون ذکر نام افزود که کتائب حزب‌الله و جنبش النُجَباء آمادگی خود را برای مشارکت در کنار حزب‌الله لبنان در صورت موافقت مقاومت لبنان، برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی رژیم اسرائیل به لبنان اعلام کردند.

در این پیوند، «کاظم الفرطوسی» سخنگوی کتائب سیدالشهدا عراق نیز تاکید کرد حزب‌الله لبنان دارای امکانات عالی، تجهیزات کامل، تسلیحات بی نظیر و تعداد زیادی رزمنده است که بدون توجه به امکانات دشمن، اینها برای مقابله با بزرگترین تجاوز کافی است.

وی افزود: با این وجود، چنانچه به حضور مجاهدین عراقی در جنوب لبنان نیاز باشد، ما در خط اول مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی خواهیم بود، زیرا این یک موضوع، اسلامی و عربی است که همه خصوصیات و مرز‌ها در آن جایی ندارد.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک مرز لبنان فرار کرده اند.

در همین حال، با وجود اینکه محافل صهیونیستی به قدرت برتر حزب الله در جبهه نبرد در شمال فلسطین اشغالی اذعان دارند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۶ خرداد در لفاظی جدید خود، لبنان را به انجام "عملیاتی قوی" تهدید کرد.

پیشتر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو گفته بود که ارتش اسرائیل برای انجام عملیات قوی در جبهه شمال (سرزمین‌های اشغالی با لبنان) آمادگی دارد.

این ادعا‌های نتانیاهو درحالی است که تعدادی از افسران ارتش رژیم اسرائیل از جمله «گرشون هاکوهن» ژنرال ذخیره ارتش این رژیم پیشتر در گفتگو با شبکه ۱۴ رژیم صهیونیسی گفته بود که تل آویو نمی‌تواند نبرد با حزب‌الله را به نفع خود به پایان برساند.

وی با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر در مقابله با حزب‌الله لبنان گفته بود: اسرائیل قدرتی را که با آن بتواند به تهدید حزب‌الله پایان دهد، در اختیار ندارد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در جدیدترین سخنرانی خود تاکید کرد: تهدید جنگ علیه لبنان ما را نمی‌ترساند و نباید ما را بترساند؛ چراکه دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای سخت‌ترین روز‌ها آماده کرده‌ایم و به خوبی می‌داند چه چیزی در انتظارش است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند که هیچ جایی از دست پهپاد‌ها و موشک‌های ما در امان نخواهد بود. دشمن همچنین می‌داند که ما توانایی رسیدن به اهداف خود را داریم. آنها می‌دانند آنچه در دریای مدیترانه در انتظارشان است، بسیار بزرگ است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: دشمن می‌داند که باید در زمین، دریا و هوا منتظر ما باشد و اگر جنگ به لبنان تحمیل شود، مقاومت بدون قاعده خواهد جنگید. دشمن از عواقب نبرد با لبنان بر منطقه آگاه است.

نظر شما