شناسهٔ خبر: 67318865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قاضی‌زاده در گفت‌وگوی ویژه خبری: باید خانه‌داری را به عنوان یک شغل محاسبه کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید خانه‌داری را به عنوان یک شغل محاسبه کنیم و از خانم خانه‌دار پشتیبانی کنیم و ظرفیت مشارکت اقتصادی فوق العاده‌ای را برای بانوان ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (شنبه، دوم تیرماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری که با عنوان پرسش جمهور پخش شد، گفت: خانم‌ها پس از انقلاب اسلامی بسیار رشد کردند و نرخ باسوادی در میان آن‌ها به ۹۳ درصد رسیده است.

به گزارش فارس، وی افزود: از یک طرف هم نرخ تحصیلات دانشگاهی نیز از ۴.۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است در حالی که میزان مشارکت اقتصادی آن‌ها ۱۵ درصد است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: باید عنوان کنم که متاسفانه در مؤلفه‌های جهانی خانه‌داری را به عنوان شغل در نظر نمی‌گیرند که کمی با فرهنگ ما متفاوت است. اولاً باید خانه‌داری را به عنوان یک شغل محاسبه کنیم و از خانم خانه‌دار پشتیبانی کنیم. ثانیاً، ظرفیت مشارکت اقتصادی فوق العاده‌ای را برای بانوان ایجاد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتباطی بین او و دولت نهم و دهم وجود دارد عنوان کرد: بنده جزو مدیران دولت نهم و دهم بوده‌ام.

وی افزود: البته عمده دوستان حاضر در دولت شهید رئیسی از دوران دولت نهم و دهم به حوزه کلان وارد و کار آزموده شده‌اند. البته مشاورین رئیس دولت نهم و دهم نیز برخی اوقات با بنده همراهی می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان تصریح کرد: به هر زوج جوانی که ازدواج کنند یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهیم.

وی افزود: ما ۱۱ تا ۱۳ میلیون جوان مجرد داریم که تمایل به ازدواج دارند، اما امکانش را ندارند. ما در یک بسته موانع ازدواج که شامل مسکن، شغل، سربازی و جهیزیه است را حل‌وفصل می‌کنیم.

نظر شما