شناسهٔ خبر: 67318724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

قالیباف در جمع مردم کرج؛

با کمک مردم از شرایط سخت عبور می‌کنیم/ اقتصاد اولویت دولت "خدمت و پیشرفت" +عکس و فیلم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اتکا به ثروت و سرمایه‌های کشور و کمک نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها و البته با مشارکت و همراهی مردم در میدان عمل از شرایط سخت عبور می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف که در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به استان البرز سفر کرده است، شامگاه شنبه - دوم تیرماه- در جمع مردم کرج در سالن ورزشی شهدای چهارصد دستگاه اظهار داشت: ثروت و سرمایه‌های زیاد در کشور وجود دارد، با اتکا به ثروت و سرمایه‌های کشور و کمک نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها و البته با مشارکت و همراهی مردم در میدان عمل از شرایط سخت عبور می‌کنیم.

دست و پای دولت از اقتصاد کوتاه شود

قالیباف گفت: باید دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه کرد، زیرا هرجا که مردم مشارکت کردیم، موفق شدیم؛ چنانچه دیدیم در تحول موشکی پای دانشجویان خلاق مردمی به میدان باز شد و دستاوردهای بی نظیری داشتیم.

وی استان البرز را استان شهید پرور با بیش از پنج هزار شهید خواند و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، گفت: شهید فهمیده از شهدای ماندگار همیشه تاریخ ما است؛ ظرفیت های مادی و معنوی امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: به عنوان یک بسیجی که از ابتدای انقلاب در مبارزات بودم دراین مقطع حساس نکاتی را می‌گویم، فرصت های امروز کشور و اینکه مردم بر سرنوشت خود حاکم شده اند، به برکت خون شهدا است؛ بنابراین در جمعه پیش رو - هشتم تیر- انتخابات را داریم که باید در میدان عمل مهمترین و بالاترین مسئول اجرایی کشور را برای در اختیار قراردادن تمام ظرفیت‌ها انتخاب کنیم .

اقتصاد اولویت دولت خدمت و پیشرفت

قالیباف اقتصاد را اولویت کشور و دولت «خدمت و پیشرفت» دانست و بیان کرد: ۴۵ سال سابقه شرکت درانتخابات را داریم امروز هرکسی که دراین میدان گام می‌گذارد باید عملکرد ارائه و کارنامه داشته باشد؛ باید به سمت تحول حرکت کنیم، تنها مسیر برای حل مشکلات و برطرف کردن نقاط ضعف است، به ویژه در عرصه‌هایی که مردم نیاز دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: روز جمعه با انتخاب شما مردم چهارسال آینده اداره کشور به دست فردی سپرده می شود که از بین ۶ نفر انتخاب می‌کنید؛ البته روال ریاست جمهوری ۲ دوره است و برای هشت سال آینده تصمیم می گیریم؛ بنابراین پشت سر را نگاه کنیم یکی از مشکلات جدی که نتوانستیم تحول جدی در کشور انجام دهیم نحوه مدیریت در سطوح مختلف است.

وی افزود: چهارسال در مجلس شورای اسلامی و در محیط های کاری متفاوت چه در دوران مقدس و چه در قرارگاه سازندگی در بسیج در خدمت مردم بودم؛این کشور ظرفیت های خود را دارد، مشکل ما امکانات مادی نیست، مشکل اساسی این است که فرصت اینکه این ظرفیت‌ها در تصمیم‌سازی با نخبگان داشته باشد پیش نیامده است.

دهه ۹۰ قدرت خرید کمتر شد

قالیباف گفت: در دهه ۹۰ کشور کمتر از یک درصد رشد اقتصادی داشته است، البته نقدینگی در همین دهه ۲۶ برابر شده است؛ یعنی کارگر، معلم و هرکسی که حقوق ثابت دارد به نسبت تورم افزایش حقوق نداشته است، بنابراین مزدبگیران کارگری، افزایش حقوق همپای تورم پیدا نکردند که در نتیجه سفره مردم کوچکتر، و قدرت خرید کمتر شده است.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: این شرایط یعنی فعالیت اقتصادی کمتر هم شد، سوال آن است که آیا امکانی نداریم؟ این اتفاق نیفتاده! امروز سه ونیم برابر یارانه‌هایی که به مردم می‌دهیم هدر می رود، باید آنهایی که درآمدهای ثابت دارند شامل کارگر، کارمند، بازنشستگان کشوری و لشگری، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، زنان سرپرست خانوار حتما باید به میزان تورم افزایش حقوق داشته باشند تا قدرت خرید آنان حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری بی‌توجهی صورت می گیرد، ادامه داد: این حرف را زمانی می‌زنم که ۱۲ سال در شهرداری تهران خدمت کردم و در این ۱۲ سال با سه دولت و هر دولت چهار سال کار کردم؛ هیچ دولتی یک جلسه برای شهرداری نگذاشت، اما شهر تهران متحول شد و از اتوبان کرج-تهران که تنها مسیر بود اکنون از چند مسیر به تهران می آید!

۵۰ سال است می‌خواهیم خودرو بسازیم!

قالیباف گفت: در مسیر تهران کرج، «ایران خودرو» و «هوا و فضا» مقابل هم هستند ما در هوا و فضا در مسایل فناوری در تراز قدرت‌های بزرگ هستیم ولی در صنعت خودرو ۵۰ سال خودرو می‌خواهیم بسازیم؛ خودرو گران‌تر از تراز خود است و به دلیل این نوع مدیریت‌ها با مشکلات کارگری، مشتری و ورشکستگی مواجه شده است.

وی گفت: برخی از آقایان می‌گفتند «به ما اجازه ندادند و گرنه واکسن وارد می کردیم و با آمریکا مسایل را حل کرده بودیم»، باید به اینها گفت وقتی «مدیر بودی باید شجاعت داشتی»، یکی باید بیاد کارکند؛ چرا می‌ایستید تا روز آخر در قدرت می‌لولید و می‌بینید کار ازدستتان برنمیاد، بعد می‌روید و می‌آیید می‌گویید «ما آمدیم دوباره خدمت کنیم» .

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: ملت ما آگاه است و آگاهانه تصمیم می گیرد، این پنج فوریتی که به شما مردم عزیز قول می دهم در حوزه مسایل معیشتی، سلامت، مسکن که درد را در این حوزه به کجا ببریم قانون جهش مسکن را داریم که قادریم در ۸۵ درصد شهرها و در همه روستاها در محدوده ای که طرح مسکونی باشد نه در وسط بیابان ۲۰۰متر زمین بدهیم تا بتوانند کار مسکن را انجام دهند، مگر یک کارگر چقدر توان دارد چند میلیارد تومان وام بگیرد، تاکی باید قسط بدهد.

نظر شما