شناسهٔ خبر: 67318659 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شبکه صهیونیستی:

مذاکرات اسرائیل با حماس به بن‌بست رسید

پس از اینکه کابینه رژیم صهیونیستی اجازه نداد توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس حاصل شود، شبکه ۱۲ اسرائیل خبر داد که مذاکرات به بن‌‎بست رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، پس از کارشکنیهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی در مسیر حصول توافق آتش‌بس و تبادل اسرا، یک منبع اسرائیلی خبر داد که مذاکرات غیر مستقیم با حماس به «بن‌بست» رسیده است.

این منبع به شبکه خبری ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که این مذاکرات متوقف شده و «اسرائیل نیز مذاکرات داخلی خود را برای این توافق، متوقف کرده است».

وی بدون هیچ اشاره‌ای به مانع‌تراشی صهیونیستها در مسیر آتش‌بس که حتی صدای آمریکا و کشورهای غربی را هم درآورده است، مدعی شد: اگر حماس کاری را انجام دهد که به موجب توافق باید صورت گیرد، جنگ هم با بازگرداندن ربوده‌شدگان (اسرای صهیونیست) پایان خواهد یافت.

این منبع همچنین مدعی شد که «خروج یکجانبه نیروهای ما از غزه، به این معناست که گروگانها در غزه باقی خواهند ماند. در واقع واسطه‌ها اهرم فشاری علیه [یحیی] السنوار در اختیار ندارند».

خانواده‌های اسرای اسرائیلی امروز شنبه، بار دیگر از نتانیاهو و ممانعت وی از توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت فلسطین انتقاد کردند. این خانواده‌ها با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند: «نتانیاهو می‌خواهد همه اسرای اسرائیلی را دفن کند و پس از مدتی، همه ما به خانواده‌های اسرای کشته شده بدل خواهیم شد».

این خانواده‌ها ضمن به سخره گرفتن گزافه‌گوییهای نتانیاهو درباره حماس، تأکید کردند: «زمانی که اسرا، در بند حماس هستند، چگونه وی اعلام می‌کند که حماس شکست خورده است؟».

خانواده‌های اسرای صهیونیست در پایان گفتند: «نتانیاهو جان فرزندان ما را به بازی گرفته است تا در قدرت بماند. توافق در غزه باعث خواهد شد وضعیت در شمال [فلسطین اشغالی] آرام شود».

نظر شما