شناسهٔ خبر: 67318600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اسرائیل رهبر جماعت اسلامی لبنان را ترور کرد | ادعای اسرائیل: غطمه رهبر برجسته حماس بود + فیلم

خبرنگار شبکه خبری آرتی عربی در لبنان از شهادت یک رهبر وابسته به جماعت اسلامی لبنان در پی حمله پهپادی اسرائیل به شرق لبنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، آرتی نوشت: این فرد وابسته به جماعت اسلامی لبنان در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جاده شهرستان الخیاره در بقاع غربی واقع در شرق لبنان به شهادت رسید و برخی منابع می گویند یک رهبر جماعت اسلامی لبنان بوده است.

جنگنده های اسرائیلی صبح امروز(شنبه) شهرستان یارون را هدف قرار دادند.

همچنین توپخانه های اسرائیلی بلندی های العزیه در اطراف دیرمیماس و کرفکلا و همچنین شهرستان الخیام، رامیا، خله و رده در عیتا الشعب و یارون در جنوب لبتتان را بمباران کردند.

بیانیه جماعت اسلامی لبنان

از سوی دیگر جماعت اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه ای شهادت یکی از نیروهای خود در این حمله پهپادی را تایید کرد.

به نقل از العهد، این جماعت در بیانیه مذکور اعلام کرد: شهید مجهد ایمن هاشم غطمه ظهر امروز(شنبه) در یک حمله صهیونیستی در منطقه بقاع غربی به شهادت رسید.

جماعت اسلامی لبنان رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت جدید دانست و تاکید کرد که از ایفای نقش و وظیفه خود در درفاع از خاک و مردم جنوب لبنان و همچنین یاری مردم فلسطین دست نخواهد کشید.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از ترور ایمن غطمه در یک حمله هوایی در بقاع غربی لبنان خبر داد و از وی به «یک رهبر حماس و جماعت اسلامی» نام برد.

به نقل از آرتی، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل در سخنانی گفت: «ارتش ایمن غطمه رهبر برجسته حماس و جماعت اسلامی لبنان را در یک حمله هوایی در منطقه البقاع کشت. او یک عنصر برجسته و مسئول تامین سلاح برای حماس و جهاد اسلامی در لبنان بود.»

وی همچنین فیلم زیر را از لحظه ترور این شهروند لبنانی منتشر کرده است.

نظر شما