شناسهٔ خبر: 67322326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

امنیتی و دفاعی

اسرائیل فرمانده لبنانی گروه «جماعت اسلامی» و رئیس بخش عملیات حماس را ترور کرد

فرمانده لبنانی گروه «جماعت اسلامی» توسط اسرائیل ترور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران، یک پهپاد اسرائیلی روز شنبه به حمله به خودرویی که در آن ایمن غطمه حضور داشت، او را به شهادت رساند. غطمه از فرماندهان گروه لبنانی «جماعت اسلامی» بود که ظاهرا وظیفه تامین تدارکات نظامی برای حماس را برعهده داشت.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تأیید کرد که به لبنان حمله کرده تا غطمه را که «مسئولیت هدایت تسلیحات برای حماس و جماعت اسلامی» در لبنان را برعهده داشته از بین ببرد.

سازمان «جماعت اسلامی» شاخه‌ای از اخوان المسلمین در لبنان است و اسرائیل مدعی است که از آغاز جنگ در غزه در این گروه حملاتی را علیه اسرائیلی‌ها ترتیب داده است.

ارتش اسرائیل در ماه مه یک فرمانده ارشد دیگر این گروه در لبنان به نام شورهبیل علی السید را به شهادت رسانده بود. دره بقاع در شرق لبنان و در مرز سوریه قرار دارد. حزب الله تمام دارایی‌های استراتژیک خود را در دره بقاع که دور از مرز اسرائیل است، متمرکز کرده است.

اسرائیل رئیس بخش عملیات حماس را ترور کرد

تایمز اسرائیل مدعی شد که رعد سعد، فرمانده ارشد حماس، بر اثر حمله هوایی ارتش اسرائیل در روز شنبه دوم تیرماه به غزه ترور شده است.

بنا بر این گزارش، رعد سعد از فرماندهان نظامی ارشد گروه حماس، به عنوان رئیس بخش عملیات این گروه شبه‌نظامی فعالیت می‌کرد و روز شنبه در حمله پهپادی ارتش اسرائیل به اردوگاه شاطی در غزه به شهادت رسیده است.

ارتش اسرائیل نیز تصاویری را از لحظه انهدام خودروی رعد سعد منتشر کرد. در همین حال کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که رعد سعد، ملقب به ابومعاد، در عملیات نظامی ماه‌های اخیر حماس در منطقه، نقشی تعیین‌کننده را ایفا می‌کرد.

ارتش اسرائیل می‌گوید امروز به دو پایگاه نظامی حماس در شهر غزه حمله کرده و افزود که به زودی اطلاعات بیشتری را درباره این حملات ارائه خواهد کرد. اسماعیل الثوابطا، مدیر دفتر رسانه‌های حماس به رویترز گفت که دست‌کم ۴۲ فلسطینی در حملات به محله الطفه غزه و اردوگاه شاطی به شهادت رسید.

نظر شما