شناسهٔ خبر: 67317734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تمدن نوین اسلامی با تکیه بر مفاهیم غدیر شکل می‌گیرد - اکونیوز

اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه با تکیه بر مفاهیم غدیر تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد، گفت: غدیر یک نقطه عطف تاریخی است که در تاریخ به‌مانند آن نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ظریف منش ظهر شنبه در اولین پیش نشست همایش بین‌المللی زیارت پژوهی که محوریت زیارت غدیریه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: تبدیل جشن غدیر به یک جشن بزرگ و نهادینه‌سازی آن زمان زیاد برده و امروز همین تلاش برای نهادینه‌سازی زیارت غدیریه باید انجام شود.

وی با بیان اینکه شعار دهه امامت و ولایت امسال «امیرالمؤمنین معیار زندگی الگوی حکمرانی» است، افزود: امیرالمؤمنین (ع) بهترین الگو برای بشریت است و می‌توان از تعلیم و مکتب او برای تمامی شئون زندگی بهره برد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: برای نهادینه‌سازی شعار امسال باید به دنبال تولید ادبیات و گفتمان مناسب در جامعه باشیم تا بتوانیم مردم را با این شعار همراه کنیم.

وی با بیان اینکه با تکیه بر مفاهیم غدیر تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: غدیر یک نقطه عطف تاریخی است که در تاریخ به‌مانند آن نداریم و مسیر بشریت در این نقطه عطف دستخوش تغییر شد.

ظریف منش با بیان اینکه غدیر یک حقیقت جاری است، تصریح کرد: غدیر علاوه بر اینکه روز اکمال دین و شادی است، زمینه‌ساز شکل‌گیری حکومت دینی و مردم‌سالاری دینی را فراهم کرد.

وی با اشاره به زیارت غدیریه عنوان کرد: امام هادی در عصر خود به دنبال ایجاد مرزبندی بین حق و باطل بود و در تمامی زیارت‌نامه‌هایی که از امام هادی برجای مانده این مرزبندی را می‌بینیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر زیارت غدیریه را میراث گران‌بهای امام هادی (ع) دانست و تصریح کرد: این زیارت در بردارنده معانی ژرف و عمیق اعتقادی، سیاسی و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه در این زیارت‌نامه مانند دیگر زیارت‌نامه‌ها برائت از دشمنان و تأکید بر مقام ولایت دیده می‌شود، تصریح کرد: زیارت‌نامه ها بیانیه اعتقادی شیعه هستند.

ظریف منش در پایان یادآور شد: ما در قبال این زیارت‌نامه‌ها وظیفه داریم و باید به دنبال ترویج و تبیین معارف عمیق این زیارت‌نامه‌ها که یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شوند باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما