شناسهٔ خبر: 67317474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارشی از مناظره نمایندگان ۵ نامزد ریاست جمهوری در قزوین

فریبا قاسمی

انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اقدام به برگزاری مناظره بین نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در قزوین کرد که از میان ستاد ۶ نامزد در قزوین نماینده پنج ستاد در این مناظره حضور یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کمتر از یک هفته تا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، باقیمانده است. انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اقدام به برگزاری مناظره بین نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در قزوین کرد که از ستاد ۶ نامزد در قزوین نماینده پنج ستاد در این مناظره حضور یافتند، ایسنا در این گزارش به بخش‌هایی از این مناظره پرداخته است.

اصلاح‌طلبان با براندازان تفاوت دارند

فرهاد درویشی سه‌تلانی به عنوان نماینده ستاد پزشکیان در استان قزوین در این جلسه صحبت‌های خود را با اشاره به مجاهدت جهادگران و آرمان‌های انقلاب اسلامی شروع و اظهار کرد: معتقدیم انقلاب اسلامی بر مبنای آرمان‌ها و دیدگاه‌های امیرالمؤمنین (ع) شکل گرفته است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان در قزوین ادامه داد: جریان اصلاح و تحول‌خواه در کشور معتقد است که روندی که در جامعه حکمفرما است بین ما و آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های ملی و مذهبی که در قانون اساسی ما به آن اشاره شده است، فاصله و جدایی انداخته و باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: تأیید صلاحیت دکتر پزشکیان با این دیدگاه را می‌توان یک موفقیت بزرگ قلمداد کرد، قاعدتاً سوالی که ممکن است برای برخی از دوستان مطرح باشد، این است که چرا جریان حامی پزشکیان پس از چند دوره قهر سیاسی، در این انتخابات حضور دارند. پاسخ اصلاح‌طلبان این است که صندوق رأی و انتخابات یک شاخص و معیار اساسی برای تحولات در جوامع است و اگر بخواهیم این تحول با موفقیت بیشتری همراه باشد نیازمند یک انتخابات مسالمت‌آمیز هستیم.

درویشی اظهار کرد: اصلاح‌طلبان با براندازان تفاوت دارند، اصلاح‌طلبان مدافع وضع موجود نیستند و معتقدند باید به سمت اصلاح مستمر در سیاست‌ها و رویه‌ها و وضع مطلوب حرکت کنند. همچنین اصلاح‌طلبان برخلاف رادیکال‌ها و براندازان اعتقادشان بر این است که نتایج نامشخص و آینده تاریک اقدامات خشن و رادیکال هیچ تضمینی برای بهبود وضع موجود نخواهد داشت.

وی گفت: علی‌رغم تمام ناملایمت‌ها و فشارهایی که به جبهه اصلاحات روا شد، با این حال در انتخابات پیش‌رو عهد و پیمان بسته که برای مشارکت حداکثری روی کار آید و در مسیر تحول و اصلاح سیاست‌های وضع موجود قدم بردارد.

اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند

قاسم الهیاری، به عنوان نماینده ستاد جلیلی در استان قزوین گفت: در پاسخ به اینکه سخنگوی ستاد دکتر پزشکیان در استان قزوین می‌گوید، اصلاح‌طلبان مدافعان وضع موجود نیستند، باید گفت که اگر به تاریخ انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نگاه کنیم، خواهیم دید که تنها کمتر از سه دوره شرایط حکمرانی دولت‌ها به دست اصلاحات نبوده است و نمی‌توان گفت که اصلاح‌طلبان مدافع وضع موجود نیستند بلکه معتقدیم اصلاح‌طلبان مسبب وضع موجود هستند و باید پاسخگوی وضع موجود باشند.

وی بیان کرد: بلاشک معتقدیم که وضع موجود در سایه کوتاهی‌های اصلاحات شکل گرفته است و همچنین معتقدیم در بحث مؤلفه‌های حکمرانی با توجه به شرایط‌ خاص تحریم‌ها و موضوعات منطقه‌ای، دانشمندان ایرانی و نیروهای انقلابی سعی کردند با بومی‌سازی به حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها و سیاست‌های خارجه بپردازند و در این حوزه نیز مستقل عمل کنند.

رئیس جمهور باید برنامه داشته باشد

حسین غیاثوند، به عنوان نماینده ستاد قالیباف در استان قزوین، گفت: امیدواریم رئیس جمهوری انتخاب شود که بتواند مسائل موجود در کشور را در بحث‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاست خارجی و حوزه اقتصاد را سامان‌دهی کند.

وی بیان کرد: برنامه‌های دکتر قالیباف به عنوان فردی که در حوزه اجرا سابقه طولانی و موفقیت دارد و بارها مورد تأیید و تکریم مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند، بسیار مدون است و تمامی برنامه‌های ایشان بر پایه دانش است.

غیاثوند تصریح کرد: با توجه به اینکه دکتر قالیباف در تدوین برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی، عمرانی، سیاسی و همچنین تدوین برنامه هفتم توسعه به عنوان رئیس مجلس نقش کلیدی داشتند، می‌توانند مشرف به امور اجرایی قوه مجریه باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلفی باید رئیس جمهور برنامه داشته باشد؛ سامان‌دهی اقتصاد، فرهنگ، موضوع خانواده و ۵ طرح فوریتی برای نجات اقتصاد ایران، افزایش حقوق کارکنان، خرید مسکن برای کارگران، مقررات گذاری و تنظیم‌گری حقوق فرهنگی، اهدای واحدهای ۷۵ متری به زوج‌ها، مهار تورم و اجرای برنامه هفتم از برنامه‌هایی است که دکتر قالیباف بر روی آن تمرکز ویژه دارد.

نماینده ستاد قالیباف در قزوین ادامه داد: مردمی‌سازی کردن اداره کشور و حمایت از تولید خودروی داخلی و همچنین ساماندهی نیروهای شرکتی و اجرای کامل قانون کالا برگ، تقویت محور مقاومت اسلامی و استفاده از ظرفیت آسیا از دیگر برنامه‌های دکتر قالیباف است.

غیاثوند گفت: اعتقادم بر این است که اگر رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه، فردی باشد که از نظر شخصیتی و مدیریتی، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های لازم را داشته باشد و دارای برنامه و توان اجرایی کار بالا باشد می‌تواند در حل مسائل کشور مثمرالثمر عمل کند کمااینکه شهید جمهور با تمام مشکلاتی که بر سر راه دولت اعم از مهار تورم و مشکلات فروش نفت وجود داشت توانست به بهترین نحو ممکن کشور را اداره کند و عزت کشور را حفظ کرد و محور مقاومت را به تقویت رساند.

اهمیت پایبندی به اخلاق سیاسی در نامزدهای انتخابات

هادی عباسی، نماینده ستاد پورمحمدی در قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: رزومه دکتر پورمحمدی به دلیل اولین حضور ایشان در کارزار انتخاباتی خیلی تبیین نشده است. وی ریاست سازمان بازرسی کل کشور، معاون امنیت خارجی وزارت اطلاعات را در رزومه کاری خود دارند و در حال حاضر رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی هستند.

این فعال سیاسی در خصوص برنامه‌های پور محمدی اشاره کرد: برنامه‌های ایشان بر مبنای خواست رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. باتوجه به جلساتی که با ایشان و ستاد مرکزی داشتیم، تأکید ایشان در کارزار انتخاباتی بر مشارکت حداکثری، تقویت وحدت عمومی، وفاق ملی و پیشبرد سیاستی دولت قرار است.

وی تصریح کرد: از اوایل انقلاب شعارهای زیادی توسط مسئولین داده شده است این تعدد شعارها نشان از آن دارد که از اوایل انقلاب هر مسئولی که کاندیدای ریاست جمهوری شده، برنامه‌هایی داشته است اما اینکه چقدر این برنامه‌ها عملی شده جای بحث دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: رویکرد دکتر پورمحمدی در اصلاح امور است و ایشان همیشه تاکید بر اخلاق سیاسی داشتند اما متأسفانه شاهد تخریب نامزدهای انتخاباتی از سوی رقبا هستیم در حالی که این موضوع نتیجه‌ای جز، کاهش مشارکت در انتخابات نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: اعتماد به مردم موضوع مهمی است که باید از سوی کاندیداها و نمایندگان آن‌ها مورد توجه قرار گیرد این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه شخصی اصلح برای کرسی ریاست جمهوری است و توصیه می‌شود، رقابت انتخاباتی در فضای بهتری ادامه پیدا کند.

دولت قاضی‌زاده هاشمی، دولت دوم رئیسی است

جواد حبیبی به عنوان نماینده ستاد قاضی‌زاده هاشمی نیز در این نشست گفت: دوستان حاضر در این نشست را دعوت به مطالعه آیه ۵۲ و ۵۳ سوره مائده می‌کنم. خداوند متعال در این ‌آیه‌ها می‌فرمایند ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر کسی را به دوستی و سرپرستی نگیرید که اگر غیر از این انجام دهید، مثل و مانند آن‌ها هستید.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که دلم برای رئیسی سوخت و امروز کسانی که از عملکرد شهید جمهور حمایت و دفاع می‌کنند در طول خدمت ایشان همواره سکوت کردند.

حبیبی با بیان اینکه دکتر قاضی‌زاده هاشمی، به صراحتاً اعلام کرده است که دولت دوم آقای رئیسی را خواهد داشت، افزود: رئیس جمهوری اصلح است که فهم و سابقه اجرایی داشته باشد و به معنای واقعی کلمه کار اجرایی انجام داده باشد.

حبیبی تصریح کرد: شعار برخی کاندیداها آزادی‌خواهی است در حالی که از مطالبه‌گران و خبرنگاران ‌می‌خواهم که تحقیق کنند در چه دولتی دانشجویانی که شلوار جین می‌پوشیدند را از دانشگاه اخراج می‌کردند؟ در مناظرات شاهد نارضایتی در بین کاندیداهای ریاست جمهوری هستیم گویی این مردم هستند که بد عمل کرده‌اند و امروز مسئولین از فضای کشور، چنین ناراضی هستند.

انتهای پیام

نظر شما