شناسهٔ خبر: 67317416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیوند اسرائیل با فاشیست‌های اروپا، امری فراتر از یک مصلحت سیاسی

امیرمحمد سهرابی

ارتباط و اتحاد میان کابینه رژیم صهیونیستی با احزاب اروپایی که مسلمانان را «تهدیدآمیز» جلوه می‌دهند، تصادفی نیست و قاعدتا امری فراتر از صرفا یک مصلحت سیاسی دو طرفه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «دیوید هرست» تحلیلگر سرشناس پایگاه خبری میدل ایست آی – مستقر در بریتانیا – در گزارشی می‌نویسد: «پیوندهایی که اسرائیل معاصر با راست‌افراطی در اروپا ایجاد می‌کند، عمیق‌تر از صرفا یک مصلحت سیاسی است.»

هنگامی که اخیرا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رسانه فرانسوی مصاحبه کرد، گفت: «پیروزی ما، پیروزی شماست. این پیروزی تمدن یهودی-مسیحی در برابر بربریت است. این پیروزی فرانسه قلمداد می‌شود. اگر ما پیروز شویم، شما نیز پیروز خواهید شد.»

این مسئله که تلویزیون دولتی فرانسه (TF۱) تریبونی را به مردی اختصاص داد که به دلیل جنایات جنگی در انتظار حکم بازداشت است، موجب تظاهرات گسترده‌ای در پاریس شد.

هرست در ادامه می‌نویسد: این اشتباه بزرگی است که اسرائیل آغوشش را به روی «جردن باردلا» رئیس حزب اجتماع ملی فرانسه، «خیرت ویلدرز» رهبر راست‌گرای مهاجرستیز و اسلام‌ستیز هلندی، «سانتیاگو آباسکال» رهبر حزب راست‌افراطی بُکس از اسپانیا و هم‌چنین حزب راست‌افراطی «آلترناتیو برای آلمان» باز کند.

این تحلیلگر آمریکایی تاکید می‌کند: «البته اسرائیل از پیروزی راست‌افراطی در انتخابات اخیر پارلمان اروپا خوشحال شده زیرا فکر می‌کند این به نوعی انتقام از اسپانیا، نروژ و اسلواکی است که فلسطین را به عنوان کشور به‌رسمیت شناخته‌اند.»

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار پستی در ایکس به زبان انگلیسی و اسپانیایی ادعا کرد که رهبران کنونی اسپانیا به دلیل به‌رسمیت شناختن فلسطین «توسط رای‌دهندگان مجازات شده‌اند.»

پیوند اسرائیل با فاشیست‌های اروپا، امری فراتر از یک مصلحت سیاسی اعتراض یهودیان علیه نتانیاهو در نیویورک - ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳

دیوید هرست با اشاره به نزدیکی رژیم صهیونیستی و راست‌افراطی در اروپا می‌نویسد: «پیوندهایی که اسرائیل معاصر با راست‌افراطی در اروپا ایجاد می‌کند، عمیق‌تر از صرفا یک مصلحت سیاسی است. به قول یکی از ستون‌نویس‌های روزنامه اسرائیلی هاآرتص، این چیزی فراتر از یک شادی سطحی‌نگرانه است.»

او در ادامه این مطلب میدل ایست آی می‌گوید: «اتحاد اسرائیل با احزاب سیاسی اروپایی که مسلمانان را تهدیدآمیز جلوه می‌دهند درست به همان روشی که گروه‌های راست‌افراطی علیه یهودیان نفرت‌پراکنی می‌کنند، به چیزی بیش از یک حرکت خودنمایی و شیرین‌کاری بدل شده و نه تنها در کلام، بلکه در عمل نیز به سرعت به یک ائتلاف بسیار گسترده تغییر شکل داده است. هر کسی که فکر می‌کند این حجم از حمایت‌ها از اسرائیل توسط راست‌افراطی صرفا لفظ است، باید نگاهی به آنچه رخ می‌دهد، بیندازد.»

هرست خاطرنشان می‌کند: «پیوند اسرائیل که قصد دارد فلسطینیان را از سرزمین‌های اشغالی خود بیرون کند با راست‌گراهای افراطی اروپایی که می‌خواهند مسلمانان را از اروپا بیرون کنند، تصادفی نیست.»

این تحلیلگر که سردبیر میدل ایست آی نیز است، می‌نویسد: «به همین خاطر است که فاشیست‌های اروپا به آسانی به عنوان هم‌نشین فاشیست‌های اسرائیل پذیرفته می‌شوند. این مربوط به تاریخ نیست، مربوط به اسرائیل امروز است. مهم نیست که چند میلیون یهودی قربانی فاشیسم در اروپا شدند و مهم نیست که یهودستیزان واقعی امروز با آنها همراه شده‌اند، آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که آنها دلیل مشترکی را در دشمن مشترکی یافته‌اند. برای اروپایی‌های فاشیست راست‌گرا، اسرائیل به الگویی برای برخورد با مسلمانان بدل شده است.»

او در پایان با اشاره به خطرات موجود علیه یهودیان می‌افزاید: «هیچ تهدیدی بزرگتر از گفتار و کردار رهبران اسرائیلی امروز برای موجودیت یهودیان در خاورمیانه وجود ندارد و هیچ تهدیدی بزرگتر از این نیست که راست‌گراهای افراطی در اروپا با هدف مشترک با فاشیست‌های اسرائیلی بار دیگر در اروپا به قدرت می‌رسند.»

انتهای پیام

نظر شما