شناسهٔ خبر: 67319814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دیوید هرست: «اتحاد سران اسرائیل با فاشیست‌های اروپا بزرگترین تهدید برای یهودیان است/ هیتلر به الگوی اسرائیل تبدیل شده است»

صاحب‌خبر -

شفقنا- الجزیره نوشت: دیوید هرست نویسنده انگیسی در مقاله ای نسبت به در پیش گرفتن طریق همگرایی با فاشیست های اروپایی توسط اسرائیل به منظور ایجاد راه حل نهایی برای درگیری با فلسطینی ها و اتخاذ ایدئولوژی فاشیستی هشدار داد.

به گزارش شفقنا، الجزیره به نقل از میدل ایست آی نوشت: هرست در ای مقاله نوشته است: اگر اسرائیل چنین کاری را انجام دهد، زودتر از آن چیزی که خیلی ها فکر می کند، یک لحظه وجودی را تجربه خواهد کرد.

وی در این مقاله که در سایت میدل ایست آی انگلیس منتشر کرده، به پدیده همگرایی اسرائیل و راستگرایان افراطی اروپا علی رغم خصومت بیش از حد دو طرف در طول جنگ جهانی دوم و تاهمین اواخر پرداخته و جزئیاتی از همگرایی مذکور نظیر اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو در پاریس را بیان کرده که در آنها خطاب به اروپایی ها گفت: «پیروزی ما در واقع پیروزی شماست و در واقع پیروزی تمدن یهودی مسیحی بر بربریت است. پیروزی فرانسه است. اگر ما اینجا پیروز شویم، شما آنجا پیروز می شوید.»

هرست با اشاره به آنچه تمجید اسرائیلی ها از موفقیت راست گرایان افراطی در انتخابات اخیر پارلمان اروپا خواند، افزود: اسرائیلی ها موفقیت راست گرایان افراطی را پاسخی به موضوع به رسمیت شناختن اسپانیا، ایرلند، نروژ و اسلوونی به کشور فلسطین برشمردند.

هیتلر به یک الگو تبدیل شده است

نویسنده با اشاره به اینکه آدولف هیتلر این روزها به الگوی اسرائیل تبدیل شده است، افزود: موشیه ویگلین عضو سابق کنیست از حزب لیکود، به هیتلر استناد کرد هنگامی که هفته گذشته در تلویزیون گفت: «همانطوری که هیتلر گفت، اگر یک یهودی زنده بماند، نمی توانم زندگی کنم. بنابراین حتی اگر یک نازی اسلامی در غزه باقی بماند، ما هم نمی توانییم زندگی کنیم.»

نویسنده انگلیسی با بیان اینکه به صراحت و سادگی این همان فاشیسم است، ادامه داد: این امر به طور فزاینده ای در رسانه های اصلی اسرائیلی رایج شده است.تمام تابوهای قدیمی ناپدید شده است و به همین دلیل است که به راحتی فاشیست های اروپایی به عنوان همتایان فاشیست های اسرائیلی پذیرفته می شوند.

هرست با اشاره به تقویت روابط اسرائیل و صربستان و افزایش ارسال سلاح توسط این کشور در جریان تجاوز به غزه و تمجید نتانیاهو از رئیس جمهور صربستان ادامه داد: این همگرایی تصادفی نیست بلکه بر پایه منافع مشترک صورت گرفته است چون اسرائیل سودای صریح بیرون کردن تعداد هرچه بیشتر فلسطینی ها از سرزمین های اشغالی را در سر دارد و راست گرایان افراطی اروپا نیز در صدد اخراج هر چه بیشتر مسلمانان از قاره پیر هستند.

نویسنده انگلیسی در ادامه افزود: نسل جدید سیاستمداران اروپایی در آنچه فکر می کنند کاملا صریح و رک هستند. زیرا بر این باورند که «تمدن غرب» از سوی اسلام و «ساکنان اصلی اروپا» توسط مهاجران تهدید می شوند. آنها نظریه درگیری تمدن ها و جایگزینی بزرگ را تایید می کنند و در سخنانشان با قدرت از اسرائیل حمایت می کنند.

بزرگترین تهدید برای اسرائیل

هرست گفت که «امروز هیچ تهدیدی برای اسرائیل بزرگتر از سخنان و اعمال رهبران آن و بزرگتر از فاشیست های اروپایی که با اسرائیل آرمان مشترک پیدا می کنند و دوباره در اروپا به قدرت می رسند، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه می گوید به تاریخ ربطی ندارد بلکه به اسرائیل امروز مربوط می شود، افزود: اسرائیل به میلیون ها یهودی که قربانی فاشیسم در اروپا شدند، اهمیتی نمی دهد و برای آنها مهم نیست که یهودی ستیزان واقعی امروز متحدان آنها هستند. بلکه تنها چیزی که برایشان مهم است این است که علیه یک دشمن مشترک، آرمان مشترکی یافته اند و برای راست گرایان افراطی فاشیست اروپا نیز اسرائیل الگویی شده است که در نحوه تعامل با اقلیت مسلمان به آن اقتدا می کنند.

نویسنده بیان کرد: برای اسرائیل، خطرات واضحی در پیروی از این مسیر وجود دارد زیرا اسرائیل در زمینی نیست که مسلمانان در ان اقلیت محسوب می شوند بلکه یهودیان حتی در خود اسرائیل هم اقلیت هستند و علاوه بر این، «دولت یهود» در حاشیه جهان اسلام نیست بلکه مستقیما در مرکز آن قرار دارد.

علاوه بر این، آنچه در حال رخ دادن است، تکرار رخدادهای سال ۱۹۴۸ -دست کم برای فلسطینی ها- نیست و اگر اسرائیل به پاکسازی نژادی بزرگ در کرانه باختری اقدام کند، اردن شورش خواهد کرد و به پایگاهی برای جنبش مقاومت فعال در امتداد مرزهایی زمینی تبدیل خواهد شد و هرگز روی آرامش را در مرزها نخواهد دید.

متن خبر در الجزیره

نظر شما