شناسهٔ خبر: 67316919 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نسخه جدید هاوال اچ 6 با قیمتی زیر 1 میلیارد تومان روانه بازار شد

صاحب‌خبر -

برند هاوال سرانجام نسل جدید کراس اوور پرطرفدار اچ 6 را با امکاناتی جذاب و البته قیمت اقتصادی کمتر از ۱۷ هزار دلار به بازار عرضه کرد.

برند هاوال به‌عنوان زیر برند گروه خودروسازی گریت وال (GWM) چین، در بهار امسال از نسل جدید و فیس لیفت شده هاوال اچ 6 با مدل ۲۰۲۴ در کشور چین رونمایی کرد. اکنون این شرکت، عرضه گسترده این کراس اوور پرفروش که از آغاز عرضه اولین نسل در سال 2011 نزدیک به ۴ میلیون دستگاه فروش رفته را با قیمتی اقتصادی آغاز کرده و ارزش خرید این محصول را چند پله ارتقا داده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز در بررسی مشخصات فنی و امکانات HAVAL H6 2024 همراه ما باشید.

نسخه 2024 هاوال اچ 6؛ اقتصادی و پر آپشن

هاوال اچ 6 هاوال اچ 6

این خودرو به‌عنوان یک به‌روزرسانی از نسل سوم H6 شناخته می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که نسخه 2024 یک فیس‌لیفت بوده، نه یک نسل جدید؛ زیرا از نظر طراحی بیرونی تفاوت خاصی با نسخه قبلی ندارد. در زمینه طراحی خارجی، هاوال H6 جدید از زبان طراحی «زیبایی‌شناسی کهکشانی» پیروی می‌کند. این زبان طراحی با هاوال اچ 6 هیبریدی، محصول وارداتی و جدید بی ام کارز به کشورمان برابر است.

هاوال اچ 6 هاوال اچ 6

نمای جلو دارای جلوپنجره بزرگ کرومی تیره است. نوار نوری عمودی در کنار چراغ‌های جلو در دو طرف اضافه شده است. همچنین جلوپنجره دارای یک الگوی کاملا متمایز و آرم برجسته هاوال است و در پایین آن یک ورودی هوا قرار دارد. در عقب، طراحی چراغ‌ها ساده‌تر شده است. در نمای جانبی، لبه‌های قاب پنجره‌ها، ریل‌های سقفی بارگیر، رینگ‌ها و ابروهای چرخ به رنگ مشکی هستند. هاوال H6 جدید در دو رنگ متالیک طلایی ستاره‌ای و خاکستری میان‌ستاره‌ای و دو رنگ پرلی سفید ستاره‌ای و مشکی گردباد ستاره‌ای عرضه می‌شود. رینگ‌های ۱۹ اینچی هم در تمام تریم‌ها استاندارد است.

از نظر ابعاد، طول، عرض و ارتفاع این خودرو به‌ترتیب برابر با ۴۷۰۳، ۱۸۸۶ و ۱۷۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۳۸ میلی‌متر است.

مشخصات فنی HAVAL H6 2024

در بخش فنی، دو پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و 2 لیتری توربوشارژ ارائه می‌شود. موتور ۱.۵ توربو حداکثر قدرت ۱۳۵ کیلووات (۱۸۱ اسب بخار) و گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد که مشابه نسخه قبلی است و با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه و سیستم دو چرخ محرک همراه است. موتور ۲ لیتری توربو جدید این خودرو نیز دارای حداکثر قدرت ۱۷۵ کیلووات (۲۳۵ اسب بخار) و گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متر است که با گیربکس ۹ سرعته دو کلاچه و سیستم دو چرخ یا چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. میزان مصرف سوخت این خودرو، ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور هاوال H6 جدید

نمای داشبورد هاوال اچ 6 نمای داشبورد هاوال اچ 6

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی راننده، نمایشگر کنترل مرکزی ۱۴.۶ اینچی دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 8155 با قابلیت شناسایی گفتار و پشتیبانی از HiCar و ICCOA Carlink، فرمان سه پره جدید، نمایشگر هدآپ ۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، فیلتر تصفیه هوای کابین PM2.5، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ‌ها، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)، آینه‌های تاشو برقی به‌همراه گرم‌کن، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، رادار هشدار برخورد از جلو و رادار باقی ماندن بین خطوط، شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، و سیستم صوتی حرفه‌ای با 9 بلندگو ساب ووفر اشاره کرد.

این خودرو در محدوده قیمتی ۱۱۷،۹۰۰ تا ۱۴۳،۹۰۰ یوان (16 هزار و 200 تا 19 هزار و 800 دلار) قرار دارد و در پنج تریم مختلف برای انتخاب مشتریان ارائه می‌شود. نسخه هیبریدی پلاگین هایدرو ۴ (Hi4) نیز در آینده عرضه خواهد شد. با توجه به قیمت اقتصادی و مشخصات عالی، این خودرو می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های واردات به کشورمان نیز شناخته شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
هونگچی H6 فیس لیفت با طراحی بسیار جذاب رونمایی شد چری تیگو ۹ جدید معرفی شد؛ مشخصات فنی، آپشن و قیمت مدل ۲۰۲۴ تیگو ۹ نسل جدید چری آریزو ۸ به بازار عرضه شد + مشخصات و تغییرات

نظر شما