شناسهٔ خبر: 67293610 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نسل جدید چری آریزو 8 به بازار عرضه شد + مشخصات و تغییرات

صاحب‌خبر -

کمپانی چری، عرضه نسل جدید چری آریزو 8 را در بازار چین آغاز کرده و انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد حضور این سدان پرچمدار در ایران و روسیه نیز باشیم.

عرضه نسل جدید سدان جذاب چری آریزو 8 در بازار چین آغاز شده و احتمالا به‌زودی این خودرو در بازارهای صادراتی چری مانند ایران و روسیه نیز دیده می‌شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو می‌پردازیم.

مشخصات نسل جدید چری آریزو 8

چری نسل جدید آریزو 8 را علاوه بر گیربکس دو کلاچه قبلی با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز عرضه کرده است. قیمت این خودرو در چین با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارد بین 16.900 تا 20.500 دلار تعیین شده است.

چری آریزو 8 جدید چری آریزو 8 جدید

نسل جدید آریزو 8 از زبان طراحی جدید محصولات چری موسوم به «هنر در حرکت» برخوردار است که از جمله المان‌های کلی آن باید به جلوپنجره ذوزنقه‌ای و چراغ‌های تیز اشاره کرد. در بخش عقب خودرو نیز شاهد خروجی‌های اگزوز دوگانه با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند هستیم. رینگ‌های این خودرو نیز 18 اینچی هستند.

در بحث ابعاد، آریزو 8 از 4780 میلی‌متر طول، 1843 میلی‌متر عرض و 1469 میلی‌متر ارتفاع برخوردار است و فاصله محوری آن به 2790 میلی‌متر می‌رسد. یک رنگ کریستال خاکستری جدید نیز برای تیپ مجهز به پیشرنه 1.6 لیتری توربوشارژ این خودرو در دسترس قرار می‌گیرد.

کابین آریزو 8 جدید کابین آریزو 8 جدید

در بخش طراحی کابین، این خودرو تحولات ملموسی نسبت به تیپ قبلی خود نداشته، اما در عوض حالا از تراشه اسنپدراگون 8155 برخوردار است که وظیفه آن در نسخه 1.6 لیتری توربوشارژ، اجرای فرامین صوتی راننده است. همچنین یک نمایشگر دوگانه 24.6 اینچی (تقسیم شده به دو نمایشگر 12.3 اینچی) نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات بالارده‌ترین تریم این خودرو می‌توان به سیستم صوتی با 12 اسپیکر از سونی، نورپردازی داخلی، گرم‌کن فرمان و گرم‌کن صندلی اشاره کرد. از جمله آپشن‌های کمکی در رانندگی نیز باید سیستم هشدار خروج از لاین، هشدار تغییر لاین، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درها، تشخیص علائم گرافیکی، کروز کنترل تطبیقی و ترمز خودکار اضطراری را نام برد.

نمای عقب آریزو 8 جدید نمای عقب آریزو 8 جدید

چری آریزو 8 جدید در بخش پیشرانه در دو نسخه 1.6 لیتری و 2 لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد که به‌ترتیب از گیربکس هفت سرعته دو کلاچه و گیربکس هشت سرعته فوژن ساخت چری برخوردار هستند. لازم به ذکر است که گیربکس هشت سرعته فوژن، نخستین گیربکسی است که چری به‌طور مستقل در چین توسعه داده است.

در اینجا از شما دعوت می‌کنیم مطالب معرفی و بررسی فونیکس آریزو ۸ الماسی، آریزو 8 هیبریدی و فونیکس آریزو 6 جی تی را نیز در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
مطالب مرتبط در گجت نیوز:
سایپا اطلس آپشنال + مشخصات فنی و قیمت احتمالی آئودی از قوی ترین خودرو خود در تمام تاریخ رونمایی کرد مشخصات فنی و آپشن های اوپل کورسا و اوپل موکا برای عرضه در بازار ایران رسما اعلام شد سوزوکی جیمنی وارداتی؛ معرفی ویدیویی شاسی بلند آفرودی و پرطرفدار ژاپنی

نظر شما