شناسهٔ خبر: 67316851 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

یک صبحانه خاص و خوشمزه با نان تست 

تست سیب و دارچین یکی از صبحانه‌های خوشمزه و بین‌المللی است که می‌توانید آن را با نان تست و سیب و روشی آسان در منزل درست کنید.

صاحب‌خبر -

فراروـ   صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است که متخصصان تغذیه همواره بر آن تاکید دارند و وعده‌ای است که هرگز نباید از آن صرف نظر کرد. صبحانه به خصوص برای کودکان و بچه‌های مدرسه‌ای بسیار وعده مهمی است و نقش پررنگی در فرآیند یادگیری و آموزش دارد. دغدغه بسیاری از پدر و مادر‌ها همیشه همین صبحانه خوردن بچه‌ها است. کودکان معمولا غذا‌های هیجان انگیز با ظاهر زیبا را بیشتر دوست دارند و بچه‌های مدرسه‌ای هنگام صبح اشتهایی برای خوردن نان و پنیر و مربا و یا انواع املت و صبحانه‌های گرم را ندارند. نان تست یکی از نان‌های خوشمزه صنعتی است که برای صبحانه بسیار مناسب است و خیلی‌ها نان تست را همراه با مربا، پنیر و خامه سرو می‌کنند و برخی نیز با نان تست صبحانه‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنند که طعم دلچسبی دارند. ما می‌خواهیم در این مطلب طرز تهیه یک صبحانه خوشمزه با نان تست و سیب را به شما آموزش بدهیم که نوعی صبحانه بین‌المللی است و برای کودکان نیز بسیار مفید و اشتهابرانگیز است. اگر دوست دارید این صبحانه خوشمزه با عطر سیب و دارچین را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۱ عدد
شیر: یک و نیم لیوان
نان تست: ۲ عدد
سیب: ۱ عدد
کره: ۵۰ گرم
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین: ۱ قاشق غذاخوری
عسل: به میزان لازم

طرز تهیه

صبحانه با نان تست

برای درست کردن این صبحانه خوشمزه ابتدا شیر را داخل یک کاسه بریزید، سپس تخم مرغ و دارچین را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد دو عدد نان تست کمی کلفت‌تر را روی هم قرار بدهید، طوری که کاملا به هم چسبیده باشند، سپس نان تست‌ها را به صورت چسبیده به هم داخل مخلوط شیر بگذارید و آن را پشت و رو کنید تا هر دو طرف به شیر آغشته شود. اجازه بدهید نان تست ۱ دقیقه داخل شیر بماند تا شیر جذبش شود. حالا کره آب شده را داخل یک ظرف مناسب فر بریزید و نان تست را از شیر خارج کنید و وسط ظرف و کره آب شده بگذارید. در مرحله بعد سیب را با پوست و به صورت ورقه‌های خیلی نازک برش بزنید و وسط نان تست بچینید و با قلمو مقداری از کره آب شده بردارید و روی برش‌های سیب بمالید. حالا ظرف را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار بدهید تا بپزد. بعد از پخت روی نان تست و سیب کمی پودر دارچین الک کنید و عسل بریزید، سپس به صورت گرم سرو کنید، نوش جان.

نظر شما